Avatar billede gustenmaster Nybegynder
06. juni 2007 - 12:10 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Scanner til indlægning af billeder

Jeg har en hel masse (over 2.000) "rigtige" billeder i alm. format, som jeg gerne vil have scannet ind.
Findes der en scanner, hvor man kan lægge en stak i ad gangen, og så scanne dem ind.

Eller er der andre der har nogle forslag til en løsning.

På forhånd tak.

M
Avatar billede richardjensen Seniormester
08. juni 2007 - 23:59 #1
Når du skriver 'rigtige billeder' mener du formentlig på papir, - og hvis,- så har du måske også filmene - negativerne - og dem kan man godt scanne et 'pænt' antal pr. gang,afhængig af scanner/program, og derefter behandle hver enkelt billede.
Om der findes noget tilsvarende til papirudgaver i en fornuftig prisklasse ved jeg ikke, - men prøv at spørge hos din fotohandler.
Avatar billede gustenmaster Nybegynder
12. juni 2007 - 13:13 #2
Har også negativerne, så det kan jeg godt. Men hvilken scanner/program kan anbefales?
Avatar billede netpxg Nybegynder
13. juni 2007 - 22:10 #3
Der findes , så vidt jeg husker, scannere , der kan tage en stak billeder. De koster noget mere, men det kan nok være pengene værd
Du må en tur forbi din lokale pc-høker.
Avatar billede richardjensen Seniormester
15. juni 2007 - 22:10 #4
Efter 'sigende' er der endnu ikke så mange scannere til overkommelig pris, som kan udføre tilfredsstillende arbejde. Jeg har her en Canon 8600F med tilhørende software ('PhotoStudio 5.5')- det virker efter min vurdering helt tilfredsstillende.
Prisen ligger vist omkring 1500 (+/- 200 ! )
Avatar billede gustenmaster Nybegynder
19. juni 2007 - 11:12 #5
-richardjensen
Mon ikke det er det nærmeste svar jeg kan få. Smid et svar som jeg kan acceptere...
Avatar billede richardjensen Seniormester
19. juni 2007 - 13:14 #6
Tak