Avatar billede qanza Nybegynder
05. juni 2007 - 23:15 Der er 6 kommentarer

Begrænsning på internettet kontakt systemadministratoren??

Hey.

Har lige et træls problem med mit internet. Har lige formateret min computer og installeret xp på den. Men så når jeg vil ind og downloade noget, så kan jeg kun have 2 downsloads igang på en gang. Når jeg prøve at sætte nummer 3 i gang så venter den med at loade siden indtil en af de andre er færdige.

Hvis jeg så, mens jeg prøver på at loade trejde download så trykker på internetindstilligner så skriver den at der er en begrænsning på computeren og at jeg skal kontakte systemadministratoren??  Hvordan søren får jeg lige den begrænsning væk? Jeg ved jeg sidder på en 4 mbit forbindelse men alligevel vil den kun downlade med max 100 KB/sek.

Håber der er nogen som kan hjælpe.
Avatar billede kenp Novice
05. juni 2007 - 23:34 #1
Det må være dette du tænker på.

http://www.riversen.dk/?side=tips.php#ie
Avatar billede qanza Nybegynder
05. juni 2007 - 23:41 #2
Hey. Kanon. Nu kan jeg downloade flere på en gang takker:) men der er bare stadig det med farten. den ligger bare fast på 100 KB/sek :( Har du ikke også lige nogle guldkorn til det??:D
Avatar billede victor-1 Nybegynder
06. juni 2007 - 00:09 #3
Hej ganza.

Hvad siger teste her, hvis du kører den?
http://hastighedstest.tdc.dk/

Er du på trådløst, eller via kabel?
Avatar billede qanza Nybegynder
06. juni 2007 - 00:33 #4
Den siger 3500 kb/sek det er kabel. Fatter ikke lige hvorfor den ikke vil downloade med mere end 100 kb hvis jeg fx har tre downlads igang så køre de alle sammen også på 100 kb/sek
Avatar billede victor-1 Nybegynder
06. juni 2007 - 00:56 #5
Er det mig som misforstår dig eller?

(3x100)kb/s = 300 kb/s

Der er jo flere faktorer som spiller ind... Bl.a. skal den server du henter fra jo også kunne levere med den hastig, hvormed du kan downloade, før du kan udnytte din fulde hastighed.

Prøv at hente denne fil (Service Pack 2 til Windows XP). Den vil efter al sansynlighed kunne hentes for fuld skrue:
ftp://ftp.sdu.dk/pub/microsoft/xpsp2/dk/WindowsXP-KB835935-SP2-DAN.exe
Avatar billede halifax Nybegynder
06. juni 2007 - 09:19 #6
Hastigheden: En 4 mbit forbindelse leverer teoretisk 4096 Kbit/sec = 512 Kbyte/sec.

Er det denne meddelelse du får: "Limited or No Connectivity" - på dansk "Begrænset eller ingen forbindelse"?

Du skal have reset din winsock.
Fra en commandoprompt kør denne kommando

netsh winsock reset <Enter>

-  der skal formentlig genstartes, før det virker - eller

Prøv WinSock XP Fix 1.2 freeware
http://www.softpedia.com/get/System/OS-Enhancements/WinSock-XP-Fix.shtml