Avatar billede narnia Nybegynder
05. juni 2007 - 21:16 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Fejl 1064 - error in your SQL-syntax?

Får denne fejlmeddelelse - og er absolut INGEN haj til MySQL! Nogen der kan hjælpe?

Fejl
SQL-forespørgsel:

while(

$data = mysql_fetch_array(
$foresp
)
){

MySQL returnerede:

#1064 - You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'while($data = mysql_fetch_array($foresp)){' at line 1

På forhånd tak :o)
Avatar billede narnia Nybegynder
05. juni 2007 - 21:19 #1
På selve php-siden skriver den således:

Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in C:\xampp\htdocs\Elevliste.php on line 153

???
Avatar billede leif Seniormester
05. juni 2007 - 21:29 #2
Hvad er linie 153 ?
Avatar billede arne_v Ekspert
05. juni 2007 - 21:35 #3
der er vel en fejl i din SQL saetning og du bruger ikke:
  or die(mysql_error())
Avatar billede dkfire Nybegynder
05. juni 2007 - 23:11 #4
Det du har listet som en sql-forspørgelse, har bestemt intet med sql-forspørgelse at gøre.
Avatar billede barklund Nybegynder
05. juni 2007 - 23:31 #5
Du har smidt php ind som sql? Det er godt nok syret... :|
Avatar billede kjulius Novice
05. juni 2007 - 23:50 #6
For at kunne hjælpe dig er vi nødt til at vide hvad der står i php-variablen $foresp. Det er indholdet af den der er problemet. Hvad indeholder den?
Avatar billede kjulius Novice
06. juni 2007 - 00:20 #7
Efter nærmere studier af spørgsmålet, er jeg kommet til den konklusion, at jeg måske har misforstået spørgsmålet. Du skriver jo netop, at det stump php kode du viser, er den SQL der skal udføres. Databasen forstår naturligvis ikke php, hvilket er hvad den brokker sig over.

Hvis ovenstående php instruktioner virkelig er hvad du sender til databasen som SQL, så forstår jeg bedre barklunds og dkfires bemærkninger. :-(
Måske har du brugt lidt for meget copy/paste?
Avatar billede narnia Nybegynder
08. juni 2007 - 10:36 #8
Hej alle

Tak for jeres besvarelser - jeg har dog droppet forsøget og lavet noget helt andet... Undskyld ulejligheden! :o)
Hvis i alle smider et svar, så deler jeg points i mellem jer - ok?

Tak for hjælpen :o)
Avatar billede narnia Nybegynder
08. juni 2007 - 10:38 #9
Og ja, Kjulius - total copy/paste!!! :o))
Avatar billede kjulius Novice
08. juni 2007 - 14:36 #10
Ja, copy/paste er farligt! :-)
Avatar billede narnia Nybegynder
14. juni 2007 - 21:12 #11
Her kommer lidt point... Hvis ingen andre svarer, får du bare resten også :o)
Avatar billede narnia Nybegynder
14. juni 2007 - 21:14 #12
hmmm... Jeg bruger det her for lidt!! Hvordan i alverden gav jeg lige mig selv point?? Og hvordan mon jeg tager dem væk igen?
Avatar billede kjulius Novice
14. juni 2007 - 22:38 #13
Det tror jeg ikke du kan. Glæd dig i stedet over, at du fik rabat og byttepoint tilbage. :-)
Tak for points. :-)