Avatar billede jimmbo Nybegynder
05. juni 2007 - 20:20 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Intet skærmbillede

Hej
Jeg har et problem med min computer.
Jeg har intet skærmbillede.

Problemet kom efter at jeg skiftede CPU køleren anden gang. Første gang kom jeg til at sætte for meget kølepasta på, så jeg tog køleren af igen, og nu har jeg så intet skærmbillede.

Jeg har prøvet at kun køre med en ram-blok, clear-cmos og tage gfx'et ud og sætte det i igen, men ingen held :(

Min computer en en Intel E6300
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
05. juni 2007 - 20:27 #1
hvis du har onboard grafik, så check i bios, om det er deaktiveret.?
Avatar billede jimmbo Nybegynder
05. juni 2007 - 20:33 #2
Sorry dt glemte jeg at skrive.
Det er et PCI-E Gforce 7900GT
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
05. juni 2007 - 20:40 #3
hvis der ikke er onboard grafik, så prøv uden grafikkort, og se om den  beepér.
Hvis ikke, kan det være bundkortet.??
Avatar billede jimmbo Nybegynder
05. juni 2007 - 20:52 #4
Den siger ikke et ord :/
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
05. juni 2007 - 22:33 #5
det er ikke et godt tegn.!
hvis du har mulighed for at prøve cpuén på en anden pc, el. en anden cpu på samme bundnkort, så kan med sikerhed finde ud af, om det er bundkortet el. cpu`en.!
Men jeg tror nu at bundkortet skal udskiftes.?
Men har du prøvet at skrabe al pasataén af.
Gør det med et barber blad el. lign., der skal et meget tyndt lag på.
Avatar billede jimmbo Nybegynder
05. juni 2007 - 22:41 #6
Jeg kender ikke nogle der kan teste mit bundkort eller CPU.

Men der ligger et meget tyndt lag kølepasta på. Men den kommer ikke engang med bios. Der er intet billede overhovede.
Avatar billede renehfrederiksen Nybegynder
05. juni 2007 - 22:47 #7
Du bliver nødt til at teste bundkort og CPU - evt. så hos en forhandler/servicecenter. Hvis du bor i KBH, så prøv evt. Falkoner Alle.

Held og lykke!
Avatar billede jimmbo Nybegynder
05. juni 2007 - 23:23 #8
Jeg bor i Esbjerg så :)

Men jeg må prøve at finde en forhandler, og få festet maskien.
Avatar billede renehfrederiksen Nybegynder
06. juni 2007 - 08:53 #9
Held og lykke!

Mvh.

René
Avatar billede cyberspace Nybegynder
06. juni 2007 - 11:20 #10
havde et lign problem for noget tid siden. løsningen viste sig at være at resette bios via jumper (der sidder en jumper ved siden af batteri på mb denne skal lige flyttes så den resetter og derefter sættes tilbage - se evt. bunkortsmanual)

problemet kan skyltes at Bios "kokser" over nyt hardware og derfor lige har brug for at nulstilles
Avatar billede jimmbo Nybegynder
06. juni 2007 - 12:46 #11
CPU-køleren er som sådan ikke nyt hardware jo.
Men jeg har prøvet at clear cmos, og det hjalp ikke.
Avatar billede goldmoon Nybegynder
06. juni 2007 - 13:15 #12
Jeg ville da klart også teste skærmen - jeg tvivler på du er så uheldig, men man ved jo aldrig.

Hvis det er opstået efter du har pillet ved bundkortet er det jo nok bundkortet du  har brændt af. Hvor kedeligtt det end osse er :(
Avatar billede jimmbo Nybegynder
06. juni 2007 - 16:50 #13
Skærmen fejler intet. Har prøvet den med min bærbar.

Men ja jeg tror også det er bundkortet. Men har vist kviteringen endnu. Ellers må jeg af med 1500 kr igen :(
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
07. juni 2007 - 09:53 #14
jeg tillader mig at smide et svar..O)
Avatar billede jimmbo Nybegynder
07. juni 2007 - 10:04 #15
Har fået testen den og det er bundkortet