Avatar billede slik Nybegynder
05. juni 2007 - 17:36 Der er 31 kommentarer og
1 løsning

Mit ur virker ikke

Mit ur virker ikke. Jeg sætter tiden og datoen, men når jeg starter maskinen op igen, viser uret f.eks. 23.15 og datoen er 31. december 2000.
Der gives også pludselig en biblyd, når maskinen startes.
Er der nogle der har et forslag til hvad der kan være galt ?
Avatar billede hcma Novice
05. juni 2007 - 17:41 #1
dit batteri er nok dødt.  prøv at skifte det
Avatar billede slik Nybegynder
05. juni 2007 - 17:54 #2
Er det et der sidder på bundkortet ?
Avatar billede victor-1 Nybegynder
05. juni 2007 - 17:54 #3
@ hcma.
Hvor sidder batteriet i "slik". *GG*

Nej... seriøst - det er naturligvis batteriet på bundkortet der er tale om. *S*
Avatar billede slik Nybegynder
05. juni 2007 - 17:56 #4
Ja ja det skulle jeg lige læse to gange, men så går jeg over og køber slik og batteri. Når jeg slukker for maskinen, brummer den, har det også noget at gøre med batteriet ?
Avatar billede fromsej Praktikant
05. juni 2007 - 18:01 #5
Nej, det kan være fordi dine højttalere stadig er tændt.

(Victor-1 >> De sidder inde under en klap, lige over hårgrænsen)
Avatar billede victor-1 Nybegynder
05. juni 2007 - 18:03 #6
Nu er batteriet på et bundkort jo ikke et helt alm. batteri, som f.eks. AA batterier til dine fjernbetjeninger osv.

Jeg anbefaler:
Sluk computeren, hiv alle ledninger ud af den, åben siden og pil batteriet ud og medbring det til en computerforretning. Så er du sikker på, at få den rigtige type.

Brummeriet kan skyldes flere ting... deriblandt beskidte blæsere... rens dem når du alligevel har computeren skildt ad og hør om det hjalp.
Avatar billede slik Nybegynder
06. juni 2007 - 17:47 #7
Jeg har nu skiftet batteriet,  -  det virker stadig ikke.
Har været inde i biosen og rettet tiden der, men intet positivt resultat.
Hvad nu ?
Avatar billede victor-1 Nybegynder
06. juni 2007 - 19:13 #8
Huskede du at gemme da du forlod BIOS?
Avatar billede slik Nybegynder
06. juni 2007 - 20:27 #9
Ja jeg gjorde.  Kan der være noget andet galt, jeg synes maskinen arbejder langsommere end den plejer. Min mus opførte sig også underligt, den rykkede af sig selv. Hvad kan det skyldes ?
Avatar billede victor-1 Nybegynder
06. juni 2007 - 21:27 #10
Lyder måske som en opgave for folk med forstand på virus/spyware.

Jeg er desværre ikke længere "skarp" nok til, at kunne hjælpe dig med den side af sagen.
Avatar billede fromsej Praktikant
06. juni 2007 - 22:46 #11
Følg vejledningen i denne artikel:
http://www.eksperten.dk/artikler/954
Avatar billede slik Nybegynder
07. juni 2007 - 21:21 #12
Jeg kunne ikke komme til expresscan - kunne ikke få adgang.
Skal superantispyware også startes i fejlsikret tilstand ?
Avatar billede fromsej Praktikant
08. juni 2007 - 16:02 #13
Hvis du kan, ellers kør det hele i normal tilstand.
Avatar billede slik Nybegynder
12. juni 2007 - 21:54 #14
Jeg har nu kørt superanti spyware og hijackthis,  og hvad skal jeg så gøre nu ?
12. juni 2007 - 22:31 #15
(Loggen fra ovennævnte ?)
Avatar billede slik Nybegynder
17. juni 2007 - 20:03 #16
ja det var fra ovennævnte, men jeg har fået løst problemet. Mit nye batteri var ikke sat ordentligt i. Det var ustabilt. Nu virker mit ur.
Avatar billede hcma Novice
17. juni 2007 - 20:15 #17
er der nogle som skal lægge et svar ??
17. juni 2007 - 20:27 #18
Skip...
Avatar billede slik Nybegynder
19. juni 2007 - 19:24 #19
læg svar, så uddeler jeg point.
Avatar billede hcma Novice
19. juni 2007 - 19:35 #20
svar
Avatar billede victor-1 Nybegynder
19. juni 2007 - 19:49 #21
Afstår... ellers tak. *S*
Avatar billede fromsej Praktikant
19. juni 2007 - 22:06 #22
Jeg tør ikke andet end springe over, ellers tæver Victor-1 mig bare.*GMH*
Avatar billede roenving Novice
19. juni 2007 - 22:24 #23
Endnu et eksempel på, at det bliver sværere og sværere at opføre sig ganske normalt i Danmark af i dag ...

-- at tænke sig at en 250 punds odenseansk elektriker begynder at afstå fra ganske almindelige handlinger, fordi han han føler sig indirekte truet af en victor-splejs, aner jeg trusler om benyttelse af irregulære våben, f.eks. idelig udslyngelse af mærkværdige udtalelser som "Det er farligt at være fuld", "Folk, der drikker, siger mig ikke noget", "Og jeg kommer efter dig og stjæler dine dåseøl, hvis ikke du lader mig få alle point" ,-)
Avatar billede roenving Novice
19. juni 2007 - 22:25 #24
Nåeh, ja, den sidste kommer jo nok fra ham der hcma-tingen ...
Avatar billede victor-1 Nybegynder
19. juni 2007 - 22:45 #25
*LOL*
Avatar billede hcma Novice
19. juni 2007 - 23:03 #26
jeg afholder mig fra dåseøl  ( er jeg så afholdsmand? ) og kunne da aldrig så meget som overveje at stjæle andres livsvigtige næringsmidler  :o))  (men hvis man ligefrem "falder" over en god single malt whisky eller cognac, siger man jo ikke nej tak)

og gu've' hvad det er som fromsej ikke tør springe over ;o)
Avatar billede roenving Novice
19. juni 2007 - 23:12 #27
Han ville i hvert fald ikke springe over en single malt af frygt for, at den ville gå i stykker (eller nogen måske ligefrem ville på at nyde den, mens han vendte ryggen til !-)
Avatar billede hcma Novice
19. juni 2007 - 23:19 #28
:o))
Avatar billede roenving Novice
19. juni 2007 - 23:33 #29
PS. slik, undskyld for spam ...
Avatar billede fromsej Praktikant
20. juni 2007 - 21:04 #30
Hmm, det er ikke mange timer, man kan være væk herfra, så bliver man udstillet bare fordi man er lidt ved huld, og har en sund og naturlig tørst. ;-)
Avatar billede slik Nybegynder
20. juni 2007 - 22:33 #31
Tak for hjælpen - og tak ..... for de afsluttende kommentarer. Yderst informative.
Avatar billede hcma Novice
20. juni 2007 - 22:46 #32
takker for point
(og lidt godmodigt drilleri er heller ikke at foragte :o))