Avatar billede simit. Nybegynder
02. juni 2001 - 23:49 Der er 11 kommentarer

jeg har lige installeret apoache på min linux maskine men man kan ikke få forbindelse til serveren via internettet (http://62.242.108.147)
hvorfor det og hvad kan jeg gøre
Avatar billede lbhansen Nybegynder
02. juni 2001 - 23:53 #1
Hvis du sidder bag en router eller firewall. Så skal denne konfigureres til at tillade forbindelser udefra.

Hvis ikke det er tilfældet, så står der noget fornuftigt noget i din log fra apache
Avatar billede simit. Nybegynder
03. juni 2001 - 00:01 #2
det virker når jeg er i windows, så det kan vel ikke være noget med routeren at gøre.
Og der står ikke noget i mine log-filer, men hvorfor skulle der også det?

serveren virker lokalt
Avatar billede lbhansen Nybegynder
03. juni 2001 - 00:10 #3
Der ville stå i dine logfiler, hvis der kom nogle requests som den afviste.

Hvis du har en nyinstalleret distribution. Har du så ladet den konfigurere en firewall for dig?

Den vil netop blokere indgående trafik på port 80. Og der står måske noget i /var/log/messages

Virker det. Hvis du kører apazhe i windoze, og så tilgår den udefra?
Avatar billede microtec Nybegynder
03. juni 2001 - 00:13 #4
Jeg kan se at 62.242.108.147 er en TDC ADSL.
Husk at serveren skal kører på IP 192.168.1.3 og ikke 62.242.108.147

192.168.1.3 mappes til 62.242.108.147 i din router.
Avatar billede simit. Nybegynder
03. juni 2001 - 00:14 #5
som sagt virker det når jeg kører apache i windows
Avatar billede simit. Nybegynder
03. juni 2001 - 00:15 #6
microtec --> det ved jeg
Avatar billede microtec Nybegynder
03. juni 2001 - 00:15 #7
Husk lige at du ikke lokalt kan se routeren på 62.242.108.147 når det er sat rigtig op.
Det tog mig lang tid at finde ud af.
Lokalt kan du kun se web-serveren på

Giv besked når du er klar. Så kan vi teste eksternt på 62.242.108.147
Avatar billede microtec Nybegynder
03. juni 2001 - 00:17 #8
Det sidste skulle nok være \"man kunne ikke se serveren lokalt på den eksterne ip, med MIN router\".
TDC har vist skiftet router flere gange.
Avatar billede simit. Nybegynder
03. juni 2001 - 00:27 #9
jeg kan se min server ude fra når jeg kører windows, så det kan jeg også når jeg kører linux!!!
Avatar billede microtec Nybegynder
03. juni 2001 - 00:44 #10
Ok. Jeg hopper ud af spørgsmålet. Jeg er ikke Linux ekspert.
Der er flere der har lavet den banale fejl at de kørte serveren på den externe IP :o)
Avatar billede peter_m Nybegynder
06. juni 2001 - 08:19 #11
Følgende skal være gjort.

Routeren skal have mappet web-server til ens lokal IP internt.

Skal have givet adgang via firewall.

Du kan teste dette ved at prøve at ftp/telnet gennem den.

hvis du for connection refused så har du din firewall kørende og hvis du ingen ændringer har foretaget så spære den også for port 80. prøv at brug lokkit. eller firewall config som følger med i 7.1 redhat.

og ude fra skal connectes via den IP som routeren er tildelt..hos TDC er denne dynamisk og ændres sig fra tid til anden.

Dette er hvad jeg har gjort på for at få min apache op at køre.