Avatar billede forvirret Nybegynder
04. juni 2007 - 21:55 Der er 12 kommentarer

hdmi hjælp ?

Hejsa

Har lige købt et HDMI kabel, fra mit lcdtv - dvdoptager/afspiller. Men ved ikke helt hvordan det virker ? Jeg troede det skulle erstatte mit scar kabel, men jeg får intet billede gennem min HDMI kanal på tv´et ?
Så har jeg bare misforstået noget, så jeg skal have begge dele tilsluttet, eller kan jeg bare ikke finde ud af at få et kabel til at virke ?
Avatar billede screem_brille Novice
04. juni 2007 - 22:07 #1
det ville unægteligt hjælpe hvis du skrev hvad det er du vil forbinde (mærke og model)
Avatar billede shooka Nybegynder
04. juni 2007 - 22:23 #2
Det er vel ligemeget hvilket mærke og model det er... Spørgeren skal vel bare vide, hvilke signaler, det sender videre...
Avatar billede screem_brille Novice
04. juni 2007 - 22:27 #3
næ det er ikke ligemeget, det kan utrolig nemt være et opsætnings spørgsmål, og det er umuligt at sidde og fortælle hvordan samtlige produkter på markedet skal opsættes.
Avatar billede forvirret Nybegynder
04. juni 2007 - 22:42 #4
et samsung 32 lcd M71 skal sluttes til en LG RH199H dvd optager via HDMI
Avatar billede thov Forsker
05. juni 2007 - 15:11 #5
Sådan er mit Philips TV også - kun lyd og intet billede. Det er fordi TV'et ikke automatisk skifter til HDMI indgangen, når DVD/HD optageren tændes.

Dit Samsung TV skal altså manuelt flyttes fra EXT over på HDMI.
Avatar billede screem_brille Novice
26. juni 2007 - 13:12 #6
brug for mere hjælp ?
Avatar billede forvirret Nybegynder
26. juli 2007 - 23:58 #7
Har ikke fået det til at virke endnu, men har lige været på ferie, så har egentlig ikke lige spekuleret på det.
Men jeg ved ikke lige hvad det er der går galt ?
Tv´et kan finde HDMI kanalen, men kun når kablet sidder fast i begge ender, så den må have en eller anden form for forbindelse, men der kommer intet billede frem.
Har set lidt på dvd´en. Den kører med 1080i eller p, kan ikke lige huske det, men mit tv kan kun køre HD 720 (eller hva det nu hedder). Ved ikke om det kan have noget med noget at gøre ? og i så fald, hvad kan der gøres ved det ?
Avatar billede kick Nybegynder
27. juli 2007 - 00:09 #8
Du skal sikkert ind i indstillinger for din DVD for at få den til at køre HDMI.
Det skulle jeg da jeg skulle sæt min xbox360 til mit 42" Plasma tv
Avatar billede kick Nybegynder
27. juli 2007 - 00:12 #9
Ups så ikke at dit TV køre HD720..Så tror jeg godt du kan glem at køre HDMI desværre
Avatar billede carstengp Nybegynder
25. august 2007 - 15:23 #10
Under klappen på din fjernbetjening:

Tryk på "resolution" så skifter du imellem opløsningerne:
576i 576p, 720p og 1080i

Jeg har selv samme maskine :)
Avatar billede carstengp Nybegynder
25. august 2007 - 15:23 #11
dit HDMI-kabel skal selvfølgelig været sluttet til imens...
Avatar billede kick Nybegynder
09. november 2007 - 17:38 #12
LUKKE TID