Avatar billede rah123 Nybegynder
04. juni 2007 - 21:23 Der er 11 kommentarer

Hjælp til Rapport

Jeg har lavet et frm hvor der er lavet rulle liste fra den vælger man varen og der efter vælger man start og slut dato. Og det hele kommer ud i en rapport hvor der er følgende, måneder vandret og varen lodret så er det mening f.eks.

Varen    Jan.  Feb.  Mart  osv.
Mælk    1    1
Men problemet er at mit regnskab løber fra eks. 01.07.06 til 30.07.07, så vil jeg have når jeg skriver datoen 01.07.06 til 30.06.07 skal den finde alle de poster som opfylder kriterierne eks.

Varen      Jan(07) feb(07) apr(07) maj(07) jun(07) juli(06)
Mælk        1                1        20

Jeg har lavet rapporten men når den udskrives kommer hver måned på sit linje, jeg vil have ligesom oven over.
Avatar billede rah123 Nybegynder
04. juni 2007 - 21:27 #1
jeg glemt lige nævne at jeg er hele nye i Access så det må meget gerne være en nem måde fordi alt med vba og sql er fremmede for mig.
Avatar billede kabbak Professor
05. juni 2007 - 23:15 #2
du skal basere din rapport på en krydstabulerings forespørgsel for at få den til at se sådan ud.

Du laver den på grund af en almindelig forespørgsel, ( bruger du ikke sådan en nu, til din rapport), lav krydstabulerings forespørgsel, ud fra den, og lad så din rapport bruge krydstabulerings forespørgselen, til data.
Avatar billede rah123 Nybegynder
06. juni 2007 - 14:01 #3
tak for den er lavet som krydstabulerings forespørgsele...
Avatar billede kabbak Professor
06. juni 2007 - 20:58 #4
et svar ;-))
Avatar billede rah123 Nybegynder
06. juni 2007 - 21:36 #5
den er lavet som krydstabulerings forespørgsel, jeg forstår ikke helt hvad du mener med et svar???
Avatar billede kabbak Professor
06. juni 2007 - 22:16 #6
ok, så misforstod jeg, jeg forstod som om at nu, var den en krydstabulerings forespørgsel og den var i orden.
Har rapporten så den som datakilde, og ser krydstabuleringen ud som du ønsker rapporten skal se ud ??.
Avatar billede rah123 Nybegynder
10. juni 2007 - 21:20 #7
undskylde forsinkelsen, rapporten har den samme datakilde, og krystabuleringen har to linje dvs. eks.
        Jan  Feb
Mælk      1
Mælk            1

Den skal se sådan ud:

      Jan  Feb
Mælk    1    1  .
Avatar billede kabbak Professor
11. juni 2007 - 15:06 #8
TRANSFORM Sum(Tabel2.Antal) AS SumOfAntal
SELECT Tabel2.Vare
FROM Tabel2
GROUP BY Tabel2.Vare
PIVOT Format([Dato],"mmm") In ("jan","feb","mar","apr","maj","jun","jul","aug","sep","okt","nov","dec");

Ret tabelnavn og felter til dine navne
Avatar billede rah123 Nybegynder
12. juni 2007 - 23:46 #9
:-), det virkede, der er point på vej til dig. Er det sådan du kan hjælpe mig med andet problem jeg har? Og det er at jeg har lavet et program til bogføring og så vil jeg sende et opgørelse til alle medlemmer som har betalt sidste tre måneder og som ikke har betalt? Så ligger jeg 20point til.
Avatar billede kabbak Professor
13. juni 2007 - 08:07 #10
et svar på første del

du skriver:
"så vil jeg sende et opgørelse til alle medlemmer som har betalt sidste tre måneder og som ikke har betalt?"
den mo du vist forklare lidt mere.
Avatar billede rah123 Nybegynder
13. juni 2007 - 21:03 #11
hvis du har mail adr. så kan jeg måske sende dig databassen og lille forklaring, fordi det kræver lidt lang forklaring.....