Avatar billede hugobart Nybegynder
04. juni 2007 - 20:51 Der er 1 løsning

Raid0, skal de 2 Harddiske have samme Size?

Hey

Jeg sidder i øjeblikket med en enkelt Sata Harddisk og overvejer at købe en extra og køre Raid0. Den jeg har nu er 250 GB. Jeg overvejer at købe en 500 GB Harddisk, og mit spørgsmål er så: Kan det lade sig gøre at køre Raid0 med en 500GB og 250, og hvad vil der i såfald ske med de sidste 250 GB på den ene disk? Er vi ude i noget med Partitioner ?

Udover det, vil jeg gerne vide om jeg skal til at formattere den Harddisk jeg har nu eller om jeg kan forsætte og Raid systemet sørger selv for at smide ting rundt, f.eks. windows. ?

Ikke nødvendigt at svare her, men hvilke HD er de bedste i performance/pris i øjeblikket?

/lars
Avatar billede screem_brille Novice
04. juni 2007 - 20:57 #1
i langt de fleste tilfælde vil de resterende 250GB mistes, og det vil være en flaskehals at det ikke er 2 identiske diske.

om du kan migrere fra en disk til RAID 0 uden formatering og reinstallation afhænger af din controller, men ret sikkert ikke, jeg har aldrig set det på billige / onboard controllere.