Avatar billede nicolaijensen Nybegynder
04. juni 2007 - 17:47 Der er 10 kommentarer

Kryptering af router uden manual

Hej

Jeg har købt en brugt apple router, men jeg fik ikke manualen med. Er det muligt at kryptere den uden koden/stien som står i manualen eller kan jeg få fat i en ny kode et sted? Det jeg er ude efter, er altså de tal, som man skriver i adresselinien i internet explorer, så man kommer ind på routerens side med indstillinger.

Info ang. routeren:

Model no: m8440
EMC no: 1874
Serial no: uv2093mcm2d
Ethernet ID #1: 00039320eb70
Ethernet ID #2: 00039320eb71
Airport ID: 00306502db14
Description: Euro modem ETS Airport
Tak for hjælpen

Mvh Nicolai
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. juni 2007 - 00:25 #1
192.168.2.1 eller 192.168.2.2

I det område - så er det bare at prøve sig frem.
Avatar billede nicolaijensen Nybegynder
05. juni 2007 - 11:56 #2
Nu har jeg prøvet at skifte det bageste ciffer med alt fra 1-11, uden større fangst. Skal jeg bare blive ved med at forsøge og er det kun det bageste ciffer jeg skal ændre på?
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. juni 2007 - 16:53 #3
Prøv 192.168.20.1

Når du ikke fortæller hvad router hedder er det en smuile svært...
Avatar billede nicolaijensen Nybegynder
05. juni 2007 - 23:17 #4
Hej

Jeg tror det er en Apple AirPort Base Station Dual Ethernet

http://support.apple.com/specs/airport/AirPort_Base_Station_Dual_Ethernet.html

Jeg har en mac, hvis det er nødvendigt, for at kryptere lortet.

Håber du kan hjælpe..
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. juni 2007 - 19:48 #5
System requirements
For Macintosh users

An Apple computer with an antenna and AirPort Card
Mac OS 9.0.4 or later or Mac OS X 10.1 or later
For PC users

At least one AirPort-enabled Apple computer (to set up the base station)
A PC with a Wi-Fi-certified IEEE 802.11b wireless card

Læser det som at man skal bruge en Apple computer til at sætte det op med...???
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. juni 2007 - 19:59 #6
Det skal man ikke :)

Her er en opsætningsguide til en Airport Extreme base station - men fremgangsmåden er ens:
http://manuals.info.apple.com/en/AirPortExtreme_802.11n_UserGuide.pdf
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. juni 2007 - 20:00 #7
.
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. juni 2007 - 15:45 #8
Virkede det?
Avatar billede nicolaijensen Nybegynder
16. juni 2007 - 11:24 #9
Har simpelthen ikke haft tid på det seneste.. Kigger på det hurtigst muligt!
Avatar billede nicolaijensen Nybegynder
26. juni 2007 - 20:29 #10
Nu har jeg fået sat koden på. Mac'en hopper fint på, men min bærbare pc driller. Den skrev at jeg skulle lave en sikkerhedsnøgle og det har jeg så fået rodet godt rundt i. Når jeg klikker reparer skriver den, at det ikke er muligt at oprette en ny IP-adr....er det muligt at reset'e sine nætværksindstillinger eller hvad gør jeg lige?