Avatar billede Slettet bruger
04. juni 2007 - 15:02 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Resize virker kun kort tid

Når jeg skal lægge nogle fotos ind på en hjemmeside, er maksimum størrelsen begrænset til 150 kb.

Jeg har resized med Windows Resizer (fra Power Toys), men efter en tid sker der ingen ting, når jeg prøver at resize mine fotos.

Er der nogen, som har haft samme problem????
Avatar billede majbom Novice
04. juni 2007 - 15:15 #1
altså du kan godt resize billeder i starten, men lige pludselig virker det ikke?
eller virker det slet ikke?
Avatar billede old-faithful Praktikant
04. juni 2007 - 15:18 #2
Alternativt kunne du prøve programmet KissMyImage: http://www.kissmyimage.com/en/
Avatar billede Slettet bruger
06. juni 2007 - 08:37 #3
Til Splazz. Nej det virker slet ikke. Der sker intet, når jeg taster på resize. Jeg får ikke nogen valgmulighed frem (lille, medium eller large).

Til Old-faithful. Jeg ser på programmet.
Avatar billede melieha Nybegynder
06. juni 2007 - 11:32 #4
Har du prøvet at afinstallere programmet og installere det igen? Synes jeg har haft samme problem engang.

Udover det, så har Windows Resizer en fantastisk evne til at sløre billedet voldsomt i forhold til hvor godt det kan laves, det er værd at tænke over i hvert fald :)
Avatar billede majbom Novice
06. juni 2007 - 13:08 #5
vil også foreslå at afinstallere, og prøve igen. jeg har aldrig haft problemer med det, heller ej slørede resultater.
Avatar billede melieha Nybegynder
07. juni 2007 - 15:17 #6
Ang. Slørede resultater, billederne er heller ikke generende slørede, men mærkbart mere end hvis jeg bruger eksempelvis photoshop. Jeg er stoppet med at bruge Windwos Resizer til de billeder jeg tager hvis de skal tage sig bare lidt pænt ud i hvert fald :) Formegentlig bruger programmet bare en simpel resize algoritme som ikke tager højde for den slags.
Avatar billede hyben Novice
29. oktober 2007 - 20:44 #7
Hvilket fotoprogram bruger du? I flere har du mulighed for at optimize to: fx 150 kb og sætte den til standard under Save for web (el.lign)
Avatar billede majbom Novice
21. januar 2009 - 09:50 #8
falconi?
Avatar billede hyben Novice
21. november 2009 - 17:28 #9
2 år siden jeg foreslog en løsning - kunne du bruge svaret?