Avatar billede eikhorsholm Nybegynder
03. juni 2007 - 14:11 Der er 3 kommentarer

ASP.NET på Mac OS X med mod_mono.

Jeg vil gerne prøve, at køre ASP.NET på Mac OS X.
Dertil har jeg prøvet, at installere mod_mono på maskinen ved, at hente Mono 1.2.4_4 Framework - Universal (Stable) til Mac OS X på:
http://www.mono-project.com/Downloads

Jeg har desuden tilføjet (httpd.conf):
LoadModule mono_module modules/mod_mono.so
Alias /aspx "/Users/eikhorsholm/sites/aspx"
AddMonoApplications default "/aspx:/Users/eikhorsholm/sites/aspx"
<Location /test>
    SetHandler mono
</Location>

Når jeg genstarter serveren via terminalen med apachectl graceful, så melder den fejlen:
Cannot load /usr/modules/mod_mono.so into server: (reason unknown)

Nogen idéer?
Avatar billede eikhorsholm Nybegynder
03. juni 2007 - 14:12 #1
Jeg har undersøgt og mod_mono.so ligger IKKE i /usr/modules/, men jeg aner ikke hvor det skal ligge henne. Har prøvet at søge med Spotlight, men den kan ikke finde filen.
Avatar billede egonspock Seniormester
03. juni 2007 - 14:55 #2
Spotlight søger nok ikke de steder, hvor du skal hen. Prøv med en
find / -name "mod_moni.so" -print
i terminalen i stedet. Det kan godt tage lidt tid...
Avatar billede eikhorsholm Nybegynder
03. juni 2007 - 15:12 #3
Desværre intet held :-(