Avatar billede antrax Nybegynder
01. juni 2007 - 23:24 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Emulering af windows på Mac?

Jeg skal have emuleret et mindre program på min mac, helst uden at skulle spilde plads og penge på en hel windows installation.

Vi snakker om Ventrilo 2.1.x eller Ventrilo Mix. Det er ikke en mulighed blot at køre windows i første omgang, da jeg skal bruge mine Mac apps samtidig. Er dette en mulighed? Og hvordan skal det gøres?

Jeg har kigget på parallels og VMWare, men det virker som meget store og tunge løsninger for at bruge et program der fylder under 10mb.

Jeg har en MacBook Pro, med Intel processor og 2GB ram.

På forhånd tak.
Avatar billede aeblenet Nybegynder
02. juni 2007 - 06:09 #1
Den dag vi kan køre begge systemer samtidig er der nok desværre længe til.
-det er sikkert bare et spørgsmål om at Steve Jobs opkøber og lukker Microsoft.

Indtil da er du nødt til at køre med et system ad gangen - eller 2 maskiner ved siden af hinanden
-eller 2 skærme på samme maskine (aner ikke om det fungerer)

-men sorry! Dit ønske er umuligt at opfylde (Steve og Bill bestemmer)
Avatar billede kado Nybegynder
02. juni 2007 - 17:43 #2
Bedste løsning er Parellel Desktop, men det kræver jo også en Windows-licens.
Men her kan du køre både Mac og Windows samtidig, og det fungerer perfekt.

En anden mulighed er at bruge Crossover, som også er et hurtigt simuleringsprogram, men det kræver IKKE Windows-licens og på den måde er vel billigere end Parellel Desktop.

Men prisen er ca. den samme for Parellel Desktop og Crossover.
Crossover kan hentes her: http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/30730

/kado
Avatar billede antrax Nybegynder
03. juni 2007 - 15:06 #3
Kado, vil det give mig muligheden for at køre mit progam i baggrunden med hotkeys, eller er det som jeg frygter, at jeg er nød til at "tabbe" ind i windows for at kunne bruge det?

Tak for de gode svar indtil nu.

:)
Avatar billede kado Nybegynder
03. juni 2007 - 18:13 #4
Jeg ved ikke hvad du mener med at "tabbe" ind i windows.
Begge programmer fungere med at switche i mellem systemerne. Du skal altså ikke lukke det ene ned for at benytte det andet.

/kado
Avatar billede antrax Nybegynder
03. juni 2007 - 19:07 #5
Tak for svarende :)
Avatar billede aeblenet Nybegynder
03. juni 2007 - 20:03 #6
takker for point