Avatar billede mal Nybegynder
01. juni 2007 - 18:57 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Problem Gigabit kører kun 100 mbit

Jeg har 2 PC med hver sit Gigakort netkort og en Dlink DNS323 som også kører Gigabit, de sidder allesammen i en NETGEAR Prosafe 5 Ports Switch (Gigabit), alle ledninger er Gigabit og hastigheden på samtlige melder at de kan køre gigabit, men jeg kan ikke trække mere end 99 megabit ud af nogen af dem - HVAD HELVEDE GØR JEG GALT ... begge mine pcére er testet og de kan køre henholdsvis 60 og 70 mb sek.

Det skal siges at min Switch, har en ledning videre til min firewall som kun kører 100 mb ... men da det er en switch burde det ikke være et problem.
Avatar billede kenp Novice
01. juni 2007 - 19:03 #1
jo det retter mange gange ind efter langsommeste hastighed. koble din firewall fra (så du kun har lan.) men du skal ikke forvente at kunne flytte over 20-40 MB i sekundet alligveel.
Avatar billede mal Nybegynder
01. juni 2007 - 19:15 #2
Jeg havde nu heller ikke forventet at få 1000 mbit, da min harddiske ikke kan køre så stærkt ... men dit forslag giver desværre ingenting ... jeg pillede routeren af ... og tog strømmen fra Switchen ... og gav mine pcére stationær ip, men stadig præcis 99 megabit ...
Avatar billede screem_brille Novice
01. juni 2007 - 19:26 #3
hvad hvis du forbinder dem direkte med hinanden, giver det en hastigheds forskel ?
Avatar billede mal Nybegynder
01. juni 2007 - 19:28 #4
Kan du fortælle mig hvor jeg kan købe et Twisted Par gigabit kabel?
Avatar billede mal Nybegynder
01. juni 2007 - 19:29 #5
Det var ikke ment som et nyt spørgsmål, men som en konstatering af at man ikke kan koble dem direkte sammen uden et Twisted par kabel ... og det har jeg aldrig kunne finde.
Avatar billede screem_brille Novice
01. juni 2007 - 19:33 #6
det ville undre mig hvis det var nødvendigt, langt de fleste kort kan benytte begge slags kabel nu (og finder selv ud af det)
Avatar billede mal Nybegynder
01. juni 2007 - 19:39 #7
Du har ret ... det virker uden et Twisted Par kabel ... Hastigheden mellem Dlink DNS323 og den ene pc er nu stadig under 100 mb. Tjekker lige modsat
Avatar billede mal Nybegynder
01. juni 2007 - 19:58 #8
Hastigheden mellem pcérne er dog 150 mbit i sekundet ... så er det du siger at det er min Switch der er for langsom.
Avatar billede mal Nybegynder
01. juni 2007 - 20:07 #9
Du må egentlig godt lave det som et svar ... selvom jeg er lidt muggen over at mine netkort stinker
Avatar billede screem_brille Novice
01. juni 2007 - 20:20 #10
det er set før, mange af de billigste 1Gb switches, er ikke meget mere værd end at bruge dem som bogstøtte.
Avatar billede mal Nybegynder
01. juni 2007 - 20:21 #11
Nu har jeg givet 900 for en 5 port 1gb switch ... det synes jeg personligt ikke var specielt billigt ... men jaja.
Avatar billede screem_brille Novice
01. juni 2007 - 20:23 #12
hvad kører du med at netkort ?
Avatar billede mal Nybegynder
01. juni 2007 - 20:24 #13
Forresten tak for hjælpen ....
Avatar billede mal Nybegynder
01. juni 2007 - 20:24 #14
Ja i den ene ... det er også et Netgear ... i den anden bruger jeg det som sidder på bundkortet ...
Avatar billede mal Nybegynder
01. juni 2007 - 20:25 #15
Bundkortet er en ABIT
Avatar billede webasto Nybegynder
11. oktober 2008 - 10:50 #16
Egenskaber for netværkskortet..
Skift linkspeed/Duplexmode fra Auto til 1000mb full duplex.
Det sætter hastigheden gevaldigt i vejret.

1.34GB filer flyttet fra NAS server til PC på 1min 30sec :o)
Før tog det 5min.