Avatar billede ducks Nybegynder
01. juni 2007 - 18:24 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Visual Basic editor

Findes der en Visual Basic 6 editor til Mac OS X? Jeg spørger ikke efter en compiler, men en editor uden runtime, hvilket burde være muligt da ucompilede VB filer kan læses i notepad.
Avatar billede ducks Nybegynder
01. juni 2007 - 20:30 #2
Kender godt RealBASIC men det kan ikke redigere Visual Basic filer
Avatar billede aeblenet Nybegynder
02. juni 2007 - 06:12 #3
Så er det Boot Camp og WINDOWS installering.

Mange forsøger sig åbenbart for tiden med at ville køre en masse WINDOWS programmer på sine Macs, men glemmer at installere WINDOWS.

Du må gå den hårde vej. Installere WINDOWS. Én gang for alle. Så kommer du ikke ud for at mangle dine velkendte programmer.

Se her:
http://www.eksperten.dk/spm/781141
Avatar billede ducks Nybegynder
02. juni 2007 - 14:25 #4
Det er som sådan heller ikke fordi jeg spørger efter en måde at køre et Windows program på, på min mac. Det bliver desværre lidt svært at installere Boot Camp på min G4
Avatar billede egonspock Seniormester
02. juni 2007 - 19:10 #5
Jeg tror at det bliver svært at finde en dedikeret editor, men ville nok gå efter enten Textmate
http://macromates.com/
eller BBEdit:
http://barebones.com/products/bbedit/
Begge er professionelle teksteditorer, og hvis du er lidt ferm, kan du jo selv skrive et plugin til VB6 ;-)
Avatar billede arne_v Ekspert
02. juni 2007 - 19:15 #6
En standard editor var en mulighed. Jeg vil foreslå JEdit.

En anden mulighed var at se om du kunne få en VB.NET editor op at køre med Mono.

Mono skulle understøtte MacOS X også med pps.

IDE skulle så være SharpDevelop eller MonoDevelop.

Vil nok kræve lidt tid at få til at køre, men ...
Avatar billede ducks Nybegynder
24. juni 2007 - 17:49 #7
Men nu ikke helt det jeg søgte var mere, hvis der var noget konkret.