Avatar billede cablenet.dk Nybegynder
01. juni 2007 - 16:46 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Fordinbelse til SQL Server

Hej!

Har et problem med at oprette forbindelse til MS SQL Server 2005 (standard edition) inde fra Visual Studio 2005. Når jeg i App_data mappen vil tilføje en ny SQL Database kommer den med følgende fejlmeddelse:

"Connection to SQL Server files (*.mdf) require SQL Server Express to function properly..."

Det kan da ikke være rigtig at jeg skal installere Express, når nu jeg har standard udgaven af MS SQL Server 2005?

Fra min server explorer (fanebaldet i toolboks-vinduet) kan jeg godt få forbindelse til databaser på serveren, og anvende dem på sitet.

Har prøvet at prøvat at ændre "SQL Server instance name", i Tools -> Options -> Database tools -> Data connections, fra SQLEXPRESS til MSSQLSERVER. Dette virker dog heller ikke.

Har ogås været nede i IIS og andre <connectionStrings> så den peger på MSSQLSERVER.

Nogen der har en formodning om hvorfor mit VS2005 og SQL Server 2005 ikke vil arbejde sammen?
Avatar billede cablenet.dk Nybegynder
01. juni 2007 - 16:46 #1
Forbindelse*
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
01. juni 2007 - 17:16 #2
Avatar billede cablenet.dk Nybegynder
03. oktober 2007 - 09:29 #3
Smid et svar
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
03. oktober 2007 - 22:17 #4
svar :)