Avatar billede blok Nybegynder
01. juni 2007 - 14:56 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

liste opslag med 2 regneark filer

Hvordan kan jeg fra regneark1 via måske en drop-down hente data fra regneark2?
Jeg stå i regneark1 celle A1 og via drop-down (20linier) finder den linie som skal bruges f.eks "tekst 12" denne "tekst 12" skal vises i celle A1 samtidig med at der hentes data (tal) til celle A2, A3, A4 og A5 fra regneark2. Jeg skal kunne ændre celle A1 til f.eks "tekst 7" og indhente nye tal til de nævnet celler fra regneark2.
Har regneark1 og 2 kan mailes hvis det ønskes
Avatar billede koppelgaard Praktikant
01. juni 2007 - 20:15 #1
Det lyder ikke så svært.
Mail bare regnearket.
m.koppelgaard@gmail.com

Michael
Avatar billede koppelgaard Praktikant
04. juni 2007 - 08:29 #2
Jeg har sendt en løsning til dig.
Løsningen går på at bruge Lopslag.
Lopslag slår op i dit andet ark udfra ændringer i drop-down
Lopslag(celleDerBrugesSomOplagsNøjle,opslagsOmråde,kolonneNrIopslagsOmråde,falsk)

Michael
Avatar billede blok Nybegynder
04. juni 2007 - 09:23 #3
Det er lige det jeg skulle bruge, mange tak for det hurtige svar.

Blok