Avatar billede ddjppol Nybegynder
01. juni 2007 - 14:27 Der er 6 kommentarer

compile & decompile

Nu er en .net applikation jo meget nem og decompile, så kan man ikke gøre noget ved sin application så man ikke lige kan decompile det?

Muligvis ligesom med det software PK engang lavede så man kunne pakke og kryptere sine exe filer 1 gang for alle...
Avatar billede arne_v Ekspert
01. juni 2007 - 15:18 #1
Der findes forskellige obfuscatorer til .NET som goer den decompilede kode
endnu mere ubrugelig end den allerede er.

RemoteSoft har et produkt kaldet Protect som konverterer til native kode. Det er
lidt halvdyrt.

Som hovedregel vil jeg sige: det er ikke umagen vaerd at bruge tid paa at beskytte koden
paa denne maade.

Hvis det er et lille program, saa kan enhver skrive det samme program i loebet af ingen tid.

Hvis det er stort program, saa er output fra en decompilering vaerdiloest - hvad kan man bruge
en halv million linier C# kode med tilfaeldige navne paa lokale variable, ingen
kommentarerer, ingen design dokumentation og ingen viden og koden ? Ingenting !

Undtagelserne er specielle dele af et program med kritiske algoritmer (til licens
check og lignende).
Avatar billede ddjppol Nybegynder
01. juni 2007 - 15:24 #2
Grunden til spørgsmålet er at det skal bruges til noget online penge spil.
Avatar billede arne_v Ekspert
01. juni 2007 - 23:38 #3
Put al logikken server side og host et pålideligt sted.
Avatar billede mh6000 Nybegynder
04. juni 2007 - 08:24 #4
Dette firma sælger løsninger til at kryptere din kode.
http://www.xheo.com/

Kig under codeveil
Avatar billede arne_v Ekspert
07. august 2007 - 22:47 #5
Kommet videre ?
Avatar billede arne_v Ekspert
27. oktober 2007 - 21:16 #6
all set ?