Avatar billede rojani Nybegynder
02. juni 2001 - 20:03 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Lyd på pc uden lydkort

Jeg har lade mig fortæle at man kan få et lille program, så man kan få lyd på en pc uden lydkort.Man bruger den indbygget lille højtaler i kabinettet.er det sandt,og er der nogen der kender dette program?
Avatar billede nomiz Nybegynder
02. juni 2001 - 20:03 #1
Nej, det er ikke sandt.

/vh
Simon
Avatar billede kapla Nybegynder
02. juni 2001 - 20:04 #2
Nej, men du kan få nogle høretefoner så du ikke behøver lydkort
Avatar billede egede Nybegynder
02. juni 2001 - 20:05 #3
Som man tilslutter hvordan uden lydkort?
Avatar billede nomiz Nybegynder
02. juni 2001 - 20:05 #4
kapla0 > Forklar nærmere..
Avatar billede kapla Nybegynder
02. juni 2001 - 20:06 #5
http://www.gamereactor.dk/anmeld/HWAnmeld.asp?HWAnmeldID=129

Ingen lydkort
En af de revolutionerende ting ved det nye DSP 500 headset, er at det ikke benytter sig af PC\'ens lydkort - hvilket indebærer at man ikke behøver at investere i et dyrt lydkort, for at få god digital lyd. Det hele er software emuleret og dette skulle ikke kræve ekstra computer kraft, da headset’et har en såkaldt DSP processor siddende på ledningen til PC\'en. Softwaren og DSP processoren sørger for i fællesskab at levere god digital lyd.

DSP
DSP står for Digital Signal Processing. Udover at levere lyd til headset’et fra f.eks. spil, sørger processoren også for at filtrere lyd fra den mikrofon der sidder på headset’et. Uvedkommende baggrundsstøj fjernes for at forbedre lydens renhed og dermed kvalitet
Avatar billede nomiz Nybegynder
02. juni 2001 - 20:08 #6
Ja, kapla0, det er rigtigt. Men de høretelefoner har fået meget kritik. Læs evt. fora på dailyrush.dk
Avatar billede kapla Nybegynder
02. juni 2001 - 20:09 #7
Oki
Avatar billede gr8dane Nybegynder
02. juni 2001 - 20:19 #8
I de rigtig gamle dage brugte vi speaker.drv under Win3.1 :-o
Har ikke tjekket om den stadig funker under nyere win-versioner, men du ka\' jo prøve ...
http://www.uradio.ku.dk/jul/lyde.html

PS: du var hurtig ude med pointene !
Avatar billede msmows Nybegynder
02. juni 2001 - 22:41 #9
Åh jo såmænd kan man det prøv at se her:
http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q138/8/57.asp?FinishURL=%2Fdownloads%2Frelease%2Easp%3FReleaseID%3D14048%26redirect%3Dno

Det er Microsoft selv der leverer en sådan driver

Så nomiz har ikke ret.