Avatar billede bennybangkarl Nybegynder
01. juni 2007 - 00:21 Der er 4 kommentarer

Få adgang til global POST i popup

Hejsa!

Jeg skal have lavet sådan, at action i en formular åbner i et popupvindue (det er så uendeligt grimt, når det bare er et almindeligt vindue), hvori jeg skal have adgang til de data, der er gemt i formularen. Hvordan gør jeg, så dataene i de forskellige inputfelte i formularen gemmes i POST så jeg kan hive dem fra frem og bruge dem i popup'en?

I håb om svar.

Mvh. Benjamin
Avatar billede soerenlyn Nybegynder
01. juni 2007 - 00:39 #1
Hej.
Hvis du giver hver af dine formularfelter et id så vil dette virke tror jeg:

------- kode -------
function popup(url,name,win_width,win_height) {
    pos_horizon = ((screen.width/2)-(win_width/2));
    pos_vertical = ((screen.height/2)-(win_height/2));
    window.open
(url,name,"width="+win_width+",height="+win_height+",top="+pos_vertical+",left="+pos_horizon+",scrollbars=yes");
}

<input type="button" value="Gem oplysninger" OnClick="popup('dinside.asp?oplysning1=' + document.getElementById('formularnavn1').value + '&oplysning2=' + getElementById('formularnavn2').value,'formularside','600','600');">

Så kan du bare tilføje de andre formfelter, og hente dem via guerystring i dit popup-vindue.
Avatar billede roenving Novice
01. juni 2007 - 02:02 #2
Det er så korrekt, at du skal bruge noget serverside til at aflæse dine værdier og stille dem til rådighed for din popup (selvom jeg savner lige den oplysning i ovenstående !-)
Avatar billede bennybangkarl Nybegynder
01. juni 2007 - 13:59 #3
Siderne er skrevet i PHP - har ikke den store erfaring udi ASP, men så vidt jeg kan se, bliver parametrene i dit forslag gemt i GET og ikke POST. Og den side, der skal bruge parametrene SKAL have dem i POST, da den er lavet af en anden. Kan det lade sig gøre?
Avatar billede roenving Novice
01. juni 2007 - 16:07 #4
<form action="dinSideDerLæserData.php" method="post" target="_blank" onsubmit="window.open(this.action,'newWin','width=400,height=300,status=no');return false;">