Avatar billede step Nybegynder
01. juni 2007 - 00:04 Der er 7 kommentarer

Bluescreen i windows vista

Hej eksperten.dk ! :)

Jeg har lige købt en ny computer som der var installeret windows vista home premium på da jeg fik den.

Først ville jeg egentlig bare have xp på, men blev hurtigt glad for vista..

Pludselig efter 1 dag så opdager jeg, at windows har genstartet.. Troede først det bare var opdateringer indtil der kom en fejlmeddelse op da windows startede igen med: "Der var sket en uventet fejl" eller noget.

Jeg fulgte et råd fra nettet og slå funktionen i windows fra til at den skulle genstarte ved blue screen.

På den måde fik jeg fejlkoden som er som følger:

*** STOP: 0x0000008E (0xC0000005, 0x8c5b8ef7, 0xa9ee7a8c, 0x00000000)

*** pctfw1.sys - Address 8c5b8ef7 base at 8c5b1000, datestamp 4625b7c3

Min computer er en
AMD Athlon 64 X2 Dual Core Proccessor 4400+ 2,30 GHz
2046 Mb DDR2 Sd-ram.

Håber i kan hjælpe mig!

Er virkelig ked af hvis min computer fejler noget efter jeg lige har købt den.

Jeg sætter MEGET PRIS på DIN HJÆLP!

De kærligste hilsner
Klaus
Avatar billede hcma Novice
01. juni 2007 - 01:18 #1
1. afmonter din printer
2. check for spyware
3. geninstaller printer
Avatar billede gratis Nybegynder
01. juni 2007 - 17:25 #2
Hvis du bruger PC Tools Firewall Plus ka det også være det, kig her: http://www.pctools.com/forum/showthread.php?t=46511
Avatar billede hcma Novice
01. juni 2007 - 17:37 #3
ja, den havde jeg også kigget på  ;o)
Avatar billede step Nybegynder
18. juli 2007 - 19:30 #4
Tusind tak for jeres hjælp!

Fandt ud af, at det vár pctools firewall. Da jeg afinstallerede den stoppede problemet. Desuden har jeg haft lignende problemer med andre af deres software, så holder mig helt væk fra pctools nu hvor jeg har vista :o)

Hvem vil have pointende?
Avatar billede svend-herlig Nybegynder
27. maj 2008 - 12:44 #5
fuck hvor er det bare lækkert at se der findes så dejlige mennesker som jer der kan hjælpe med at tolke umilige fejl koder windows ikke selv kender :)

tak til verden fordi der findes steder som eksperten :)
Avatar billede gratis Nybegynder
27. maj 2008 - 20:39 #6
Selv i gamle tråde er der liv :)

@ step,  jeg skal ikke ha point, samler ikke på dem, gi dem til hcma, hvis han vil ha dem :)

@ svend-herlig, tak for din hilsen og ha det herligt ikk :O)
Avatar billede svend-herlig Nybegynder
17. oktober 2010 - 16:34 #7
skal vi have lukket?