Avatar billede thomasbp Nybegynder
02. juni 2001 - 19:00 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

HD uden bios-understøttelse ups!!!

Igen er min nabos pc død. C-drevet er netop blevet formateret og der ligger følsomme oplysninger på D: men informationerne i bios er:

  0 cylindre                  Drevet er et
  0 hoveder                  Seagate 3.2 GB Ultra DMA
  0 sektorer og              PCen fra 1997
  0 under maximum kapacitet

  + biosunderstøttelse

Jeg har ikke andre oplysninger og er klar over, at disse 4 manglende oplysninger skal indtastes. Eller kan jeg blot slå biosunderstøttelse fra.

DER SKULLE VEL IKKE VÆRE en af jer, der kan hjælpe?
Avatar billede twm Nybegynder
02. juni 2001 - 19:02 #1
er der ikke en funktion  i bios der hedder add new disk eller search for disk?
/TWM
Avatar billede thomasbp Nybegynder
02. juni 2001 - 19:07 #2
nej og jeg kan ikke boote da der ingen oplysninger er om harddiskdrevet
Avatar billede retaxes Nybegynder
02. juni 2001 - 19:11 #3
Du kan vel boote fra en diskette?!
Avatar billede twm Nybegynder
02. juni 2001 - 19:11 #4
inde i Bios altså, sikkert F10 eller DEL under opstart for at komme derind
Avatar billede thomasbp Nybegynder
02. juni 2001 - 19:15 #5
nej ikke fra disk og nen twm der ikke en funktion i bios der kan søge. Jeg bruger Delete for at komme i bios
Avatar billede twm Nybegynder
02. juni 2001 - 19:17 #6
har du prøvet at have disken i en anden maskine? husk at sætte master og slave forhold
Avatar billede madskp Nybegynder
02. juni 2001 - 19:21 #7
kan du ikke vælge autodetect i bios
Avatar billede thomasbp Nybegynder
02. juni 2001 - 19:25 #8
Det har jeg ikke. Ok så må jeg slæbe min maskine ned til ham. Det er rigtigt min bios kan finde oplydningerne og jeg nøjes med at have hans på som master uden min egen HD. Så er jeg fri for at stille master/ slave. Det er fint du bonus nu.

Og god pinse bege to
Avatar billede thomasbp Nybegynder
02. juni 2001 - 19:29 #9
madskp desværre det kan jeg ikke. Det er en meget gammel bios. Jeg vil tro fra 1992, men jeg er sikker på at twm gav det rigtige bud.

også god pinse til dig!!!!!!!!