Avatar billede nbnielsen Nybegynder
31. maj 2007 - 12:15 Der er 2 kommentarer

At lave et billede, banner om du vil.

Hej med jer.

Her ude hvor jeg arbejder har vi gennem årene lavet vores eget lille fine system til oprettelse af installations pakker til vores klient maskiner, ud fra forksellige templates osv.

Og en af de manglende features vi har ledt efter i lang tid men ikke rigtig haft tid til at undersøge dybere pga resurse mangle osv. har været oprettelse af et .bmp billede til vores header som vi bruger i vores pakker. Sådan som det virker nu, skal vi selv editere i header billedet så titlen passer med den pakke vi har lavet.

Jeg har så sat mig for at nu måtte det være på tide at lave noget der selv lavede billedet med den rigtige tekst under selve kompileringen af pakken.

Jeg har søgt frem og tilbage på google for at finde eksempler omkring hvordan man kunne gøre, og har da også fundet en smule, men er stadig på bar bund.

Så jeg er faktisk herinde for at få ideer til hvordan det kunne laves på den simpleste måde mulig.

Det endelige produkt skulle gerne ende med et lille command line util hvor man bare skriver titlen på pakken som et argument og så opretter programmet billedet i det helt rigtige format og størrelse.

På forhånd tak!
Avatar billede lateralus Nybegynder
31. maj 2007 - 13:12 #1
Har du prøvet at bruge GDI+ (System.Drawing namespacet i .NET). Det burde kunne bruges til det du efterspørger der.
Avatar billede nbnielsen Nybegynder
31. maj 2007 - 13:46 #2
Ja, jeg har lige siddet og prøvet lidt frem og tilbage i VS for at se hvad det var for noget. Det ser rigtig nok ud, men jeg har aldrig skrevet noget fra bunden, så det virker som en stor omgang for mig lige pt.