Avatar billede kaa4ever Nybegynder
31. maj 2007 - 11:38 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Bundkort: Sli el. Crossfire? El. begge?

Lige et hurtigt spørgsmål.

Kan et bundkort der understøtter ATI's Crossfire, også køre Nvidia's SLI?
Det drejer sig om Asus P5W Deluxe, hvorpå jeg kan se at der står Crossfire på kassen, men har hørt at nogle har kørt SLI på det.

Kan det passe, at det virker til begge?
Avatar billede huset Praktikant
31. maj 2007 - 11:43 #1
Det findes ikke
Avatar billede egr_sli Nybegynder
31. maj 2007 - 12:25 #2
enig med huset, og hvis du skulle vælge mellem de to, ville jeg vælge SLI.
Men generelt synes jeg at 2 grafikkort er spild af penge.
Avatar billede kaa4ever Nybegynder
31. maj 2007 - 12:58 #3
Nej, men nu ligger jeg jo inde med 2stk 7600GT, så det er for sent :)

Men inde på futeremark.com, under search and compare, er der mange der døber deres projekter f.eks.: "Big_Sam / 7600GT_SLi / 800/1900Mhz on air",
og kan se de/han kører med P5W DH Deluxe..?

Og lige et bonus spørgsmål :)
Hvis man ska køre Dual Channel Ram, skal de så være lavet til det, eller kan man godt bare købe 2 af samme slags ram (Mærke og model) og så kører de dual..?
Avatar billede hottadpole Nybegynder
31. maj 2007 - 13:12 #4
Ang. grafikkort så findes der faktisk drivere så der kan køres med f. eks. Nvidia på XFire forberedte bundkort og omvendt. Disse drivere er højst uortodokse og kan volde diverse stabilitets problemer. Med andre ord, så lad være. Hvad angår dual channel kan 2 af en hvilken som helst slags sagtens bruge.
Avatar billede kaa4ever Nybegynder
31. maj 2007 - 13:42 #5
Cool nok, det gav mig alle svar :) Smider du lige et svar?
Avatar billede huset Praktikant
31. maj 2007 - 14:56 #6
jeg har prøvet det hottapole og det holder ikke!

Hvem smider et svar?
Avatar billede hottadpole Nybegynder
31. maj 2007 - 16:25 #7
==> huset Hvad har du prøvet? Jeg har kørt Nvidia på et Intel chipset med en "fusket" driver og det virkede næsten fortrinligt. Næsten, fordi der opstod lidt mærkelige farver i nogle spil.
Avatar billede kaa4ever Nybegynder
31. maj 2007 - 17:22 #8
hattadpole skal ha point, har også læst det samme inde på futuremarks forum nu. At det kan lade sig gøre med "hacket drivere" som de kalder dem derinde.. Nogle skriver os det kan lade sig gøre med de standard nvidia driver i nogle tilfælde..
Avatar billede huset Praktikant
31. maj 2007 - 17:26 #9
hottapole > prøvet med SLI og Crossfire med en modded driver. Jeg fik det aldrig til at afvikle tilfredsstilende. DErfor skrev jeg det ikke findes. Der er jo intet officielt der bekræfter muligheden på trods af nørder sidder og modificere driverne selv.

Giv du bare point til hottapole. Jeg siger stadig det ikke findes.
Avatar billede hottadpole Nybegynder
31. maj 2007 - 18:50 #10
Jamen så siger jeg tak.