Avatar billede hyperguy Nybegynder
31. maj 2007 - 11:23 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Lang tid om at conf. porten (Cisco)

Jeg har sådan en cisco 3500 XL series switch. Når jeg sætter en computer til skal cisco lige have nogle sekunder før at der er hul igennem, hvilket jeg går ud fra er fordi den sætter porten rigtigt op med speed og duplex indstillinger. Det skal jeg have den til at lade være med. Jeg har en server med indbyggede KVM switch og i det jeg sætter maskinen til at reboot, sender den et hurtigt impulse til min switch om at den lukker og åbner igen. Sker i samme sekund kan jeg se i cisco loggen. Men cisco tror der er kommet en ny maskine til og derfor sætter porten op igen fra ny, dvs den virker først efter nogle sekunder. Det betyder jeg ikke kan komme ind i bios på min maskine via KVM modulet. Jeg har prøvet at sætte speed og duplex til 100 og full for at force det, men den tager stadig lidt tid om at komme i luften med porten.

Hvad kan jeg sætte op for at undgå den gør sådan og bare åbner op med det samme?
Avatar billede svindler Nybegynder
12. juni 2007 - 15:56 #1
Det lyder som om du skal slå spanning tree fra, hvis de "nogle" sekunder er et lille minuts tid:
conf t
interface blabla
spanning-tree portfast
Avatar billede hyperguy Nybegynder
13. juni 2007 - 18:58 #2
Ja det rigtigt. Fandt selv ud af det kort efter. Glemte bare at lukke dette spm ned, så du fik lige point alligevel for rigtigt svar :)