Avatar billede d-bug Nybegynder
31. maj 2007 - 09:25 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Et godt gratis backup program som kan køre i Windows 2003 Server

Ja, leder som sagt efter et godt og gratis backup program.
Avatar billede Slettet bruger
31. maj 2007 - 09:43 #1
du ved godt at der følger et backup program med til server 2003,  hvad precis er det du søger ?

kik evt her. http://www.nettips.dk/p3371.asp
Avatar billede Slettet bruger
31. maj 2007 - 09:46 #2
hvis du ikke kender Ntbackup.exe som følger med i xp-pro og server versionerne, så kan du starte det ved  start > kør > ntbackup

se evt her.  http://www.petri.co.il/backup_exchange_2000_2003_with_ntbackup.htm
Avatar billede Slettet bruger
31. maj 2007 - 09:50 #3
hov det var udgaven der fulgte med til exchange, det er ikke den du skal bruge.
Her er en guide til xp, men forklaringerne er de samme der skal bruges til Server 2003

http://www.theeldergeek.com/backup_using_wizard.htm
Avatar billede d-bug Nybegynder
31. maj 2007 - 10:02 #4
Jeg kender godt det der følger med, men jeg synes ikke det er specielt godt. F.eks. har det problemer med at tage backup af netværks mapper. Så inden jeg begynder at ændre en masse på opsætningen af systemet vil jeg hellere se på alternative backup programmer
Avatar billede Slettet bruger
31. maj 2007 - 10:08 #5
nu ved jeg godt at det skal være gratis, men hvis du har budget til det, anbefaler jeg virkelig at købe eks http://www.symantec.com/smb/products/overview.jsp?pcid=bu_rec&pvid=bewin_svr

så ved du hvad du får.
Avatar billede d-bug Nybegynder
31. maj 2007 - 10:11 #6
1000$, puha. Som udgangspunkt skal det være gratis ellers kan jeg ligeså bruge ntbackup
Avatar billede Slettet bruger
31. maj 2007 - 10:28 #7
Yep det er dyrt, (og for små firmaer eller privatpersoner MEGET dyrt) men for at retfærdiggøre det, KAN man se på fordelen ved at man kan skifte serveren ud til nyt hardware i løbet af 30 time, når det skal ske.

Jeg ser om jeg kan finde nogle gratis programmer til dig. (der må også være andre der kender til nogel)  :o)
Avatar billede d-bug Nybegynder
31. maj 2007 - 10:43 #8
Det må gerne være i stil med det øverste du linkede til.
Og det var også mere hvis du eller andre havde nogle erfaringer med nogle gode gratis :)

Og du har helt ret, lad os se om der ikke også er andre der kommer på banen senere idag :)
Avatar billede cbondorff Nybegynder
13. juni 2007 - 12:49 #9
Hejsa. Det er jo sådan, at hvis man intet vil betale skal man heller ikke forvente at få den vilde kvalitet og support og service kan man godt skyde en hvid pind efter og det er jo ærgeligt når det drejer sig om noget så vigtigt som dine data. Jeg vil foreslå dig at du kikker på www.saveme.dk . Det er nemt, det er sikkert, det har flere brugerfunktioner end kun backup og så er det bestemt ikke dyrt, men lidt koster det.

Christian
Avatar billede Slettet bruger
13. juni 2007 - 13:13 #10
god reklame HR. Marketing mand  ;-)

Men til de priser i har, er det så ikke billigere i længden at købe programmer fra symantec ?

eks koster Symantec Backup Exec™ 11d for Windows Small Business Servers Standard Edition DKK 4.176,61

og i tager 4500 for et år, med 25 GB plads.

Men man skal selvfølgelig også tage højde for at man ikke få jeres ekspertise med hvis man køber et backup program selv.
Held og lykke til med saveme.dk
Avatar billede cbondorff Nybegynder
13. juni 2007 - 13:56 #11
Hej Henrik

Hvis man køber en privatkonto kan man slippe med 3120 incl moms. for 25 GB for et helt år. Man får ikke disaster recovery og support + (Weekender og efter kl 16.30) men kan man klare sig uden dette er det jo fint :-). Desuden får man funktioner som Fildeling og web-adgang til sine filer uanset hvor man er i verden :-)

Christian

ps: tak :-)
Avatar billede Slettet bruger
13. juni 2007 - 14:03 #12
JA det kunne jo være en fordel.
Avatar billede d-bug Nybegynder
19. juni 2007 - 14:12 #13
Som sagt er det et gratis program jeg leder efter!
Jeg holder mig til nt's eget indtil videre.