Avatar billede killa_freak Nybegynder
30. maj 2007 - 22:07 Der er 2 kommentarer

Netværksprinter via Windows 2000

Jeg har en HP Photosmart C3180 installeret på min stationære PC der kører Windows 2000. Har delt printeren og har ingen problemer med at tilgå printeren fra min MacBook, men min kærestes bærbare PC med Windows Vista Home Basic kan ikke oprette forbindelse til printeren.

Er der nogen der kan hjælpe her?
Avatar billede juleulven Nybegynder
19. august 2007 - 10:43 #1
jeg antager du har downloadet driverne til windows vista ikke?
dit problem består i, at windows 2000 jo ikke kender windows vista styresystem, derved kan vista godt tilslutte sig "printersharet" men kan ikke finde en driver.

du bør i vista tilføje driverne manuelt ... dvs du kører printere og faxenheder som administrator, derefter klikker du filer og serveregeskaber, fanebladet driverem og tilføjer vista driveren. (husk at tage højde for 32 & 64bit).

når du har tilføjet driverne genstarter du enten spool servicen, eller din computer.
så klikker du start & kør
herefter skriver du \\computerens_navn_på_netværket & trykket enter
nu skulle du gerne se alle de shares der ligger og printeren du vil tilslutte dig.
Du skulle nu gerne kunne dobbeltklikke på din HP-printer og tilføje den. Det er muligt du stadig manuelt skal ind og pege på driveren ...
Avatar billede juleulven Nybegynder
19. august 2007 - 10:43 #2
bemærk lige, at tilføjelsen og tilslutning til sharet og printerdriveren skal foregå fra windows vistaen.