Avatar billede euka-menthol Nybegynder
30. maj 2007 - 19:50 Der er 8 kommentarer

Stem en guitar?

Jeg har fundet min gamle akustiske guitar frem, og den lyder noget forkert. Desværre kan jeg ikke huske hvordan man stemmer sådan en satan. Derfor tænkte jeg om der måske fandtes nogle programmer, der kunne hjælpe mig med at få min guitar til at lyde normal igen?

Jeg kunne selvfølgelig bruge mit keyboard, men jeg synes ikke rigtig jeg kan lytte mig frem til, om jeg rammer.
Avatar billede vejmand Juniormester
30. maj 2007 - 19:55 #1
Avatar billede euka-menthol Nybegynder
30. maj 2007 - 20:37 #2
Tak, men det virker stadigvæk ikke for mig. Findes det ikke et program, hvor man kan indspille nogle lyde, og så kan den fortælle dig om du har ramt rigtig?
Avatar billede demoknud Nybegynder
30. maj 2007 - 21:22 #3
altså hvis du virkelig har tænkt dig at begynde at spille på guitaren igen, så er det vel ikke for meget at give 100 kr for en lille tuner?
Har ikke hørt om programmer til computeren, men dermed skal det ikke udelukkes at de findes. For mig virker det dog ret bøvlet at skulle sidde foran computeren med en mikrofon hver gang guitaren skal stemmes :)
Avatar billede demoknud Nybegynder
30. maj 2007 - 21:26 #4
kunne alligevel ikke lade være med at søge.. og det virker umiddelbart let at finde programmer..

Stødte på det her program som tilsyneladende er gratis
http://www.nch.com.au/tuner/index.html?ref=google&ref2=pitchperfect&gclid=CO_Y0_zOtowCFRAFEgod5m_QRw
Avatar billede strych9 Praktikant
30. maj 2007 - 23:23 #5
Hvad med bare at tage det som træning af dit gehør og så stemme den med keyboardet, uanset at det måtte tage dig noget tid? Alt andet lige er det jo lettere anden, tredje, fjerde gang...

Hvad hvis du bliver bedt om til næste familiefest lige at tage guitaren med? Har du tænkt dig at sige nej fordi computeren er for tung at slæbe? ;-)
Avatar billede cyberspace Nybegynder
01. juni 2007 - 08:37 #6
du kunne som nævnt også bare købe en guitarstemmer. En sådanne koster ikke ret meget og er stortset unværlig for guitarspillere.

http://www.danguitar.dk/group.asp?group=65&sub=13
Avatar billede cyberspace Nybegynder
07. juni 2007 - 07:40 #7
nåh har du fået stemt din guitar??
Avatar billede cyberspace Nybegynder
19. juni 2007 - 10:07 #8
endnu et spm hvor der ikke sker mere :( hvad med at lukke det?