Avatar billede eliasnet Nybegynder
30. maj 2007 - 19:14 Der er 12 kommentarer

XD kort problem

Ja jeg har fået noget der fylder 1,42 mb over på Pc en som skulle være foto, jeg kan bare ikke se det..
Jeg har flere af disse usynlige foto,men samtidig, så mangler jeg faktisk mange foto på mine XD kort, så det er vel disse usynlige fotos der er blevet usynlige..

Jeg har dem liggende løst i mappe på harddisken, men jeg kunne ikke lægge dem her, man kopierer åbenbart ikke bare noget og vedlægger det her...

Findes der et program der kan synliggøre et sådant foto.

Jeg har flere af dem.

MVH
30. maj 2007 - 19:19 #1
... ikke helt forstået ???

Mener du at du (tilsyneladende) ikke har noget program til at åbne/vise indholdet i disse "usynlige" (?) foto ?
Avatar billede vejmand Juniormester
30. maj 2007 - 19:25 #2
Hvilket fil-format?

For at se fil-formatet: Åbn mappen -> Funktioner -> Mappeindstillinger -> Vis -> Fjern flueben i "Skjul filtypenavne for kendte filtyper"
Avatar billede eliasnet Nybegynder
30. maj 2007 - 19:43 #3
Ja - jeg har ikke noget program der kan åbne disse "tilsyneladende" foto,
hmm-nu spørger jeg mig selv, det er måske en billedfil der er helt ødelagt, jeg har lige forsøgt mig med at lægge et par stykker over på et SD kort, for derefter at lade PC Inspector gennemgå dette, men det lykkedes kun delvist, på eet foto kom der, fx. 20% billede frem i overkanten.
Fotoet skulle være et: jpeg..

MVH
Avatar billede vejmand Juniormester
30. maj 2007 - 19:45 #4
"Fotoet skulle være et: jpeg.."

Er det et jpeg, eller hvad?
Avatar billede vejmand Juniormester
30. maj 2007 - 19:47 #5
Prøv evt at højreklikke på filen, vælg egenskaber og se hvad der står under "Filtype"
Avatar billede eliasnet Nybegynder
30. maj 2007 - 22:05 #6
det er et "jpeg",
der står også 2848gange2146  3,79 MB
30. maj 2007 - 22:39 #7
... hvis du (forsøger) at åbne/se det (eller andre *.JPG filer) med "Windows Billed og Fax-fremviser" - hvad så ?
Avatar billede eliasnet Nybegynder
30. maj 2007 - 23:01 #8
Windows Billed og Fax-fremviseren skriver ved åbningsforsøg:  indlæsning mislykkes

Jeg er nødt til at lukke ned for idag, kikker igen imorgen efterm. eller aften

Tak-indtil videre......
30. maj 2007 - 23:26 #9
http://www.irfanview.com/main_download_engl.htm
Download og instaler dette program. Plejer at kunne læse alverdens (grafik)formater...
(Der er vistnok også en DK sprogfil der omkring..)
Avatar billede eliasnet Nybegynder
31. maj 2007 - 20:52 #10
det råd følger jeg nu, jeg har nu installeret irfanview, med dansk sprogpakke lagt i, samt alle plug-ins.

Jeg kan se "noget" af de usynlige foto nu.
På det ene foto er næsten 1/2 af foto synligt, på det andet er det kun en stribe.
Der sker altså noget i den rigtige retning....

Men det er så uden at jeg har fordybet mig i programmet, om der er nogen specielle indstillinger. man yderligere kan gøre, har jeg lidt svært ved at se.

Jeg må lige huske at sige at jeg har flere end de 2 stk. usynlige fotos liggende, jeg har tilsyneladende også nogen, hvor der er 4 dele foto på eet billede, så hvis jeg opnår en metode til de 2 billeder, så kan måske mange blive reddet.
01. juni 2007 - 19:47 #11
... hvor kommer de omtalte filer/foto oprindeligt fra ?
Avatar billede eliasnet Nybegynder
01. juni 2007 - 21:11 #12
filerne/fotos er nogle jeg har taget med "Fujifilm Finepix f 30" , på 3 stk. ,med hver 1 GB.
Ved indlæsningen var der foto, der ikke kunne læses, jeg havde ellers forud kunne se dem da kortet sad i apparatet (ja nu gik jeg dem ikke alle efter)
Der er så nogen der siger, at det kan være kortlæseren var problemet, men nu ved jeg ikke rigtigt-jeg mener også at jeg senere oplevede et problem, selv om jeg brugte kabel fra kamera...