Avatar billede mickerz Nybegynder
02. juni 2001 - 17:13 Der er 9 kommentarer

Problem med samling af computer

Hejsa!
En af mine venner har købt sig en ny computer i løsdele og spurgte mig om jeg ville hjælpe med at samle den. Den består af følgende:

Pentium 4 1,5 Ghz
ASUS P4-T Motherboard
30 GB Quantum Fireball UDMA100
ASUS v8200 Geforce 3
SBLive player 5.1

Til både cpu og motherboard blev der leveret 2 x 64 MB RDRAM.

Problemet er at der intet billed kommer på skærmen. Compueren tænder og det hele ser ud til at køre men der sker intet. Jeg har prøvet med et andet grafkkort men det hjalp heller ikke. Jeg har prøvet med begge sæt ram men stadig ingen forskel. Jeg har amlet computere før men er adrig støt på dete problem.
Håber nogen ved hvad der måske kan være galt.
Avatar billede retaxes Nybegynder
02. juni 2001 - 17:16 #1
Kommer der slet ikke en post meddelse, altså et startbillede med biosdata?
Er harddisken formateret og hvilket OS skal bruges?
Avatar billede retaxes Nybegynder
02. juni 2001 - 17:17 #2
Kommer der en eller flere beeps?
Avatar billede bouggi Nybegynder
02. juni 2001 - 17:18 #3
Umiddelbart lyder det som om at det er mobo der er dødt i AGP porten
Men check det ved at sætte kortet over i en anden maskine hvis det er muligt
MVH... Bouggi
PS.. kigger lige med
Avatar billede retaxes Nybegynder
02. juni 2001 - 17:19 #4
Sørg også for at der peges på AGP før PCI, ellers ser den efter et PCI skærmkort.
Avatar billede retaxes Nybegynder
02. juni 2001 - 17:20 #5
Er ASUS v8200 Geforce 3 et AGP eller PCI?
Avatar billede bouggi Nybegynder
02. juni 2001 - 17:27 #6
det er et AGP-kort
Efter hvad de siger inde på deres egen side i Taiwan...
MVH  Bouggi
Avatar billede mlj Nybegynder
02. juni 2001 - 19:40 #7
Er det en P4-strømforsyning? Der skal være et ekstra firkantet stik til at sætte i bundkortet.
Avatar billede mlj Nybegynder
02. juni 2001 - 19:43 #8
Avatar billede tjmo Nybegynder
02. juni 2001 - 22:05 #9
nemt cpu er gået i stykker ellers er det bundkoret jeg havde sammen problme bare med en amd skærmen ville heller ikke tænder der prøvede jeg et andet grafikkort anden skærm nye ram ingenting hjælp. så skiftede jeg cpu og bundkort og så virkede.

ps din stømforsynnig skal helst være på 300w