Avatar billede kbonline Nybegynder
29. maj 2007 - 17:36 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

HP Pavilion a6043 - WinXP driver

Hejsa
Jeg har købt en HP Pavilion a6043 med Vista

Men jeg kan ikke køre med de programmer og hardware jeg har brug for, så jeg har smidt XP-home på den.

Men hvor finder jeg drivere til XP til

grafikkort
lydkort
Netkort

Jeg har søgt overalt på nettet, og ringet til HP (uforskammet sur suppoter som sagde at jeg havde brudt kontrakten ved at skifte styresystem og derfor ikke kunne hjælpe)

Jeg kan se at det er en Asus P5LP-LE bundkort, men dette figurerer slet ikke på Asus hjemmeside.

Kan nogen hjælpe mig med hvilket hardware der sidder i maskinen, og hvor jeg kan finde XP drivere til den?

Jeg nægter at gå tilbage til Vista.

Pleaaaase help me.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
29. maj 2007 - 19:28 #1
Du kan bruge dette program, da det også henviser til driver download. Everest Home Free edition
http://www.majorgeeks.com/download.php?det=4181
Avatar billede kbonline Nybegynder
30. maj 2007 - 09:57 #3
John - Hvad er det præcis du mener jeg kan bruge everest til?
hvordan får jeg det til at finde de drivere som skal bruges?
Avatar billede kbonline Nybegynder
30. maj 2007 - 10:45 #4
skamf - Netkortdriveren virkede, men ikke grafik og lyd desværre :-(

er du sikker på at det er de rette?
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
30. maj 2007 - 11:04 #5
Når du går ind i Everest under de forskellige dele, får du oplysninger om hvad fabrikat og navn på grafikkort, lydkort og bundkort osv. længere nede på siden plejer der være en henvisning til hvor du kan hente driverne.
Avatar billede skamf Nybegynder
30. maj 2007 - 13:50 #6
Lydkort det skulle være en af dem da det er et normal Realtek Kort
http://search.hp.com/query.html?lang=en&submit.x=5&submit.y=5&qt=Realtek+High+Definition+Audio+Driver+&la=en&cc=us

Og ja Grafikkorte er os på Hp.com , men Syns du skulle Downloade de nyste fra nevida , Og de skal nok Virke det er jo dem der laver dem ,

Tro det er dem her til dit grafikkort
http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_93.71.html
Avatar billede kbonline Nybegynder
30. maj 2007 - 14:56 #7
så virker grafik og netkort
men jeg får fejl ved install af lyd

den skriver at UAA driver er forkert?
Jeg har søgt efter den ved MS men uden held, jeg kan finde den omtalt, men jeg kan ikke finde installationsfil til den?
Avatar billede kbonline Nybegynder
27. oktober 2007 - 10:27 #8
ok det lykkedes vist til sidst, så svar venligst :-)
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
27. oktober 2007 - 10:53 #9
Svar :)