Avatar billede mtg Nybegynder
02. juni 2001 - 16:40 Der er 50 kommentarer og
1 løsning

Medion Brænder

HJÆÆÆÆLP!
Min medion MD9898 (4X4X32X) brænder vil meget lidt! Den har strøm, og den blinker under opstarten men den vil INTET! Ikke engang åbne skuffen. Jeg er skuffet!! Jeg har prøvet at sætte den som slave og master, jeg har installeret de nyeste drivere, men alligevel virker det ikke!!! Er der nogle der kender problemet, eller har et forslag til en evt. løsning?

Mvh. MTG
Avatar billede hotpop Novice
02. juni 2001 - 16:42 #1
det lyder til at den er brændt af. Køb en ny.
Avatar billede hotpop Novice
02. juni 2001 - 16:42 #2
svar
Avatar billede mtg Nybegynder
02. juni 2001 - 16:42 #3
tak benny!
Avatar billede retaxes Nybegynder
02. juni 2001 - 16:50 #4
Der skulle vel ikke sidde en cd i.

Foran på cd-brænderen er der et lille hul, den er til at åbne den i nødsfald.
Avatar billede retaxes Nybegynder
02. juni 2001 - 16:52 #5
Det kan også være et dårligt medie!
Avatar billede mtg Nybegynder
02. juni 2001 - 16:54 #6
CDbrænderen virker ikke! Det har INTET med hverken software eller medie at gøre....
Og den kan kun åbnes manuelt, altså med den lille åbning forrest, men det er jo bare en tandhjul. Og der sidder ingen cd i...
Avatar billede retaxes Nybegynder
02. juni 2001 - 16:54 #7
Hvilket brænderprogram bruger du?
Avatar billede retaxes Nybegynder
02. juni 2001 - 16:56 #8
Du lyder som om du har opgivet det, så gør du bare somhotpop siger \"køb en ny\" ;o)
Avatar billede mtg Nybegynder
02. juni 2001 - 16:56 #9
Bruger ikke noget program, for brænderen virker lissom ikke! Den kan ikke åbnes med automatik, der er ingen kontakt mellem brænder og computer! NEJ IDE-kablet er ikke løst
Avatar billede mtg Nybegynder
02. juni 2001 - 16:59 #10
Jeg har ikke opgivet noget. Jeg mangler bare svaret...
Avatar billede mtg Nybegynder
02. juni 2001 - 17:00 #11
Men det mærkelige er at den får strøm, fordi den lyser med \"Read\" lampen i starten
Avatar billede astalavista Nybegynder
02. juni 2001 - 17:03 #12
Prøv med et andet kabel, det kan være det er en løs forbindelse et std, eller det er knækket.

Se om alle pin\'sene er der både på brænderen og bundkortet, eller om de er bøjet.

Hvis der er flere eneheder på samme kabel, prøv da og byt om på række følgen.

/A

Avatar billede retaxes Nybegynder
02. juni 2001 - 17:09 #13
Jeg har aldrig hørt om en brænder der ikke skal bruge et program til at formatere din CD.

Har været på nettet og alle steder anbefaler de NERO brænderprogram.

Har du købt den i ALDI?
Avatar billede hotpop Novice
02. juni 2001 - 18:15 #14
det lyder til at den er brændt af. Køb en ny!!!!
hedder ikke benny!
Avatar billede hotpop Novice
02. juni 2001 - 18:15 #15
det lyder til at den er brændt af. Køb en ny!!!!
hedder ikke benny!
Avatar billede mtg Nybegynder
02. juni 2001 - 18:42 #16
Har prøvet at skifte kablet ud. Brænderen har kørt på samme kabel som HD. Bagefter så den kørte med DVD. Og til sidst så den kørte alene. Intet af det virkede
Avatar billede zycho Nybegynder
02. juni 2001 - 19:23 #17
Jeg har ødelagt mit a: drev og den gjorde nogenlunde det samme som din. Problemet var at en af pins´ene bag på drevet knækket. Se om du har knækkede / skæve pins!
Avatar billede mtg Nybegynder
02. juni 2001 - 19:27 #18
har jeg ikke...
Avatar billede hotpop Novice
02. juni 2001 - 20:30 #19
Som jeg har skrevet før: Jeg mener at drevet er stået af, så du må nok hellere købe et nyt.
Avatar billede hotpop Novice
02. juni 2001 - 20:32 #20
\"Bruger ikke noget program, for brænderen virker lissom ikke\" Nå, hvad brænder du så med når brænderen virker???
Avatar billede retaxes Nybegynder
02. juni 2001 - 21:20 #21
mtg> hvorfor har du spørgsmål om det samme emne, idet ene lover du 60 poin og i det her lover du 800, sig mig hvad er du ude på, hva med at få det andet lukket, før du begynder på et nyt og gør os til grin, det ender med at du siger vi ikke kan finde ud af det og selv snupper pointene.
Det skal du ikke slippe godt af sted med mtg! :-(

og se så at få lukket nednstående spørgsmål!

http://www.eksperten.dk/spm/40417
Avatar billede hotpop Novice
02. juni 2001 - 21:36 #22
retaxes> havde sgu ikke set at der stod 800 point på højkant... Smart når manden kun har 220... Han leger vist smart.
Avatar billede mtg Nybegynder
02. juni 2001 - 21:37 #23
Problemet er blevet værre siden forrige spørgsmål, og da der ikke var nogle svar smed jeg en ordenlig stak point på et nyt spørgsmål, da jeg skal bruge min brænder ret heftigt! Desuden betyder point intet...
Avatar billede hotpop Novice
02. juni 2001 - 21:39 #24
mtg> fat det dog! drevet er stået af.
Avatar billede mtg Nybegynder
02. juni 2001 - 21:39 #25
du kender vist ikke systemet hotpop. Det er vist dig der spiller smart
Avatar billede mtg Nybegynder
02. juni 2001 - 21:40 #26
nej, for drevet får lys i starten, så der er kontakt!!
Avatar billede hotpop Novice
02. juni 2001 - 21:41 #27
mtg> Så siger vi det.
Avatar billede hotpop Novice
02. juni 2001 - 21:43 #28
at der er lys i drevet betyder ikke at det virker. Motoren der drejer cdrommen kan være stået af og din laser kan være stået af
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
02. juni 2001 - 23:16 #29
prøv at smide brænderen over i en kammerats pc\'er. virker den heller ikke der, er lortet med sikkerhed defekt. få den byttet på garantien, hvis der stadig er garanti på. ellers må du ud og købe dig en ny. det vil aldrig kunne betale sig at få en brænder repareret.
Avatar billede goamind Nybegynder
02. juni 2001 - 23:30 #30
mtg -> Min Plextor 12/10/32 har nøjagtig det samme problem. Pludselig ville det ingenting. Kunne godt åbne og lukke skuffen, men uanset CD type (ROM eller Audio) skete der intet. Har selv prøvet alle muligheder...endda haft den i en vens maskine...intet hjelp... ERGO er drevet stået af (ikke hotpop.. ;) hehe

mtg du er nødt til at købe en ny brænder, det kan jeg garantere dig med 98% sikkerhed...
Avatar billede mtg Nybegynder
02. juni 2001 - 23:52 #31
min garanti holder stadig, plus jeg kender ham der sælger Medion i danmark, så jeg gider ikke til at købe en ny. Men jeg gider stadig ikke indvolvere tekninker før alle muligheder er afprøvet
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
02. juni 2001 - 23:54 #32
hvis brænderen ikke virker i en anden pc\'er heller, har du faktisk prøvet de muligheder du har!
Avatar billede mtg Nybegynder
02. juni 2001 - 23:59 #33
ja, det vil jeg netop til at teste nu. så gir jeg point alt efter om den virker eller ej
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
03. juni 2001 - 00:04 #34
fair nok :)
Avatar billede negertt Nybegynder
23. juni 2001 - 19:12 #35
Du kan prøve at rense brænderen....
Åben Brænderen og rens den med en ørekind med sprit på.. Bare pas på at du ikke ridser laserøjet.. bagefter giver du den lidt smørelse på tandhjulende og lukker det hele igen.. prøv så igen.
Avatar billede retaxes Nybegynder
23. juni 2001 - 19:26 #36
Jeg tror ikke på at det hjælper med vatpind og sprit og da slet ikke olie på hjulene, de skal ikke smøres, lejerne er selvsmørende grafitlejer.
Det kan være at laseren er defekt og så er der ikke meget at gøre, men lad være at glo på laseren, hvis du skulle finde på at åbne den, det kan være farligt.
Avatar billede mtg Nybegynder
23. juni 2001 - 19:29 #37
oki hehe.... jeg tror efterhånden jeg gir op... lortet må være brændt af...
Avatar billede hotpop Novice
23. juni 2001 - 21:38 #38
mtg> Se det var sjovt nok det første svar du fik (fra mig) og det blev jeg kaldt benny for! Lytter du efter en anden gang? ;-)
Avatar billede hotpop Novice
23. juni 2001 - 21:38 #39
Altså har jeg lige tjent 900 point...
Avatar billede retaxes Nybegynder
23. juni 2001 - 21:56 #40
Avatar billede hotpop Novice
23. juni 2001 - 22:01 #41
retaxes> ved ikke... men mon ikke hans konto så bare går i minus?
Avatar billede retaxes Nybegynder
23. juni 2001 - 22:08 #42
Kan man det uden at komme i Ribers ;o)
Avatar billede retaxes Nybegynder
23. juni 2001 - 22:10 #43
Rent faktisk har han haft det samme spørgsmål oppe en gang før og da tog han selv pointene (60) hjem :o(
Avatar billede mtg Nybegynder
24. juni 2001 - 14:18 #44
ja og lagde 100 oven i dette spørgsmål, Helle
Avatar billede mtg Nybegynder
24. juni 2001 - 14:19 #45
tillykke hotpop, du er den heldige vinder af 900 point
Avatar billede retaxes Nybegynder
24. juni 2001 - 14:25 #46
Det lugter sgu lort !
Avatar billede mtg Nybegynder
24. juni 2001 - 17:08 #47
gør du?
Avatar billede hotpop Novice
24. juni 2001 - 20:16 #48
retaxes> øøhhh... hvad lugter? Tror du der er snyd med i spillet?
Avatar billede retaxes Nybegynder
24. juni 2001 - 20:21 #49
hotpop> det var ikke dig jeg hentydede til, men mtg\'s point, han havde kun 285 point og det har han stadig!
Avatar billede hotpop Novice
24. juni 2001 - 20:28 #50
retaxes> nu har han 290! Kan godt se at det er lidt mystisk...
Avatar billede mtg Nybegynder
25. juni 2001 - 01:15 #51
når jeg udlodder point mister jeg dem, derfor!