Avatar billede dk-jek Nybegynder
29. maj 2007 - 15:20 Der er 3 kommentarer

2 netkort slår hinanden ud

Jeg har 2 netkort i min win2003 server, når jeg slår det andet netkort til, kan jeg ikke komme ud på nogen af netkortene. Når jeg disabler den igen er alt OK. Jeg har indført begge netkort i hostfilen som nedenstående

***************
127.0.0.1      localhost
193.162.239.189    betlehem
192.168.0.6    net1
***************

Jeg skal kun bruge det ene netkort til een port (SNMP) det andet på flere porte (HTTP, FTP, POP3 mv).

Hvad kan jeg gøre - jeg er ved at blive tosset over at famle i blinde her

jek
Avatar billede screem_brille Novice
29. maj 2007 - 19:22 #1
mon ikke det kan skyldes at netkortet til snmp også har en gateway defineret ? (og det skal det ikke have umiddelbart)
Avatar billede screem_brille Novice
26. juni 2007 - 13:59 #2
er du kommet videre ?
Avatar billede dk-jek Nybegynder
27. juni 2007 - 08:30 #3
Både og - det virker 50% - Den låser ikke netkortet helt ude, men jeg har måttet pille det ekstra netkort ud får at få min mail-server til at køre ordentligt!!