Avatar billede traxis Nybegynder
29. maj 2007 - 09:43 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Hjælp til FizzBuzz kode

Hej drenge / piger (?)

Jeg har fået til opgave, at lave en FizzBuzz kode, men har ingen anelse om hvordan jeg skal gøre det. Er det muligt at der er en af jer der kan hjælpe?
Avatar billede prec Nybegynder
29. maj 2007 - 10:48 #2
Hvis det er kode du leder efter, så:

for (int i = 1; i <= 100; i++)
{
    if (i % 3 == 0 && i % 5 == 0)
        Console.WriteLine("FizzBuzz");
    else if (i % 3 == 0)
        Console.WriteLine("Fizz");
    else if (i % 5 == 0)
        Console.WriteLine("Buzz");
    else
        Console.WriteLine(i.ToString());
}
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
29. maj 2007 - 11:05 #3
prec du skal også have nogle af de smukke one liners med i andre sprog :)
Avatar billede prec Nybegynder
29. maj 2007 - 11:08 #4
Nu spurgte han jo i C# kategorien ;)

Jeg tøvede lidt da jeg postede det kode, for hele ideen i FizzBuzz er jo at man skal kunne kode det selv, så jeg håber da ikke traxis spørger om dette fordi han ikke selv er i stand til at formidle koden.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
29. maj 2007 - 11:16 #5
Jeg havde aldrig selv været udsat for en fizzbuzz.
Så jeg sad faktisk og læste alt i de 2 links jeg har pastet.
Der var også en som brugte det at man havde 2 variabler som skal bytte værdi.
Avatar billede traxis Nybegynder
29. maj 2007 - 22:09 #6
prec: Jeg startede med noget kode, men lavede for mange ændringer, så det hele gik i koks. Derfor spørger jeg jer kloge hoveder om lidt hjælp, så jeg kan komme ud af den sorte ring jeg er endt i :) Hvis dig og dr_chaos gider lægge et svar hver, så deler jeg pointene ud mellem jer begge, kan bruge begge ting nemlig :)

- Tusind tak!
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
29. maj 2007 - 22:35 #7
np og svar :)
Avatar billede prec Nybegynder
30. maj 2007 - 09:55 #8
Værsgo :)