Avatar billede zuixy Nybegynder
29. maj 2007 - 07:09 Der er 3 kommentarer

iisftp script hjælp

Hej Eksperter

Da jeg står og vil prøve at sætte min windows server som host, er jeg løbet ind i et problem.
Når folk opretter sig som bruger, skal der køres et script som laver en ftp konto.
Så læste jeg mig lidt frem på nettet, og fandt programmet proftpd, men det er kun til linux!
Så fandt jeg dette:
http://www.microsoft.com/technet/prodtechnol/WindowsServer2003/Library/IIS/a51f913e-2065-4141-992a-e14959bea02e.mspx?mfr=true
Jeg ved ikke om det er noget jeg kan bruge, kan jeg det, og i så fald hvordan?

Hvis i har et andet program der gør det, kan i også skrive det.
På forhånd tak for svaret.
Avatar billede venturer Nybegynder
29. maj 2007 - 08:44 #1
Scriptet på siden du linker til er kun beregnet til oprettelsen af FTP sites. Ikke bruger oprettelse.

På IIS Ftp kan brugere ikke oprette dem selv (kan de det på andre FTP'er?). Det er ikke nødvendigt at køre noget script for at de kan benytte FTP når først de er oprettet.
Hvad mener du selv scriptet skal gøre? Hvilken funktionalitet er det helt nøjagtigt du vil opnå?
Avatar billede zuixy Nybegynder
29. maj 2007 - 08:57 #2
Jeg vil lave en host side.
Hvor folk skal oprette sig en bruger, når det så har skrevet deres brugernavn og password. Ud fra det brugernavn og password skal der laves en ftp konto.
Hvis du forstår?
Avatar billede venturer Nybegynder
29. maj 2007 - 20:40 #3
Både og. Hvordan får de adgang til host siden? Hvis dén kræver brugergodkendelse ER brugeren jo allerede oprettet. Hvis ikke, jamen så kan alle jo bare oprette sig (samme som anonym adgang?).