Avatar billede mortennorup Nybegynder
29. maj 2007 - 00:47 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

Site vurdering - struktur

Hej alle,

Jeg kunne godt bruge nogle meninger om et lille site, jeg er ved at lave til et privat skovbrug. Ris/ros vedr. grafisk design påskønnes naturligvis, men jeg er især interesseret i at høre jeres vurdering af brugervenlighed og/eller strukteringen af sitet.

http://mortnorup.homepage.dk/skjskov/

Husk at smide jeres kommentarer som svar :)
Avatar billede Slettet bruger
29. maj 2007 - 01:01 #1
For lige hurtigt at tage en kommentar på deignet, det er lækkert og flot, kan især godt lige de varierende toppe og bunde, måske lidt synd at det "hopper" så meget altså at siderne længde variere så meget og at bunden derfor nogen gange står midt på skærmen og andre er helt væk.

Indhold/opsætning, der er specielt en ting ved det, det er nok smag og behag, men her er min vurdering, billederne der skifter side synes jeg er forvirrende, samtidig synes jeg det er synd at de ikke holder samme stil. Ved godt det er svært, men du har fundet nogen top/bund billeder der harmonerer rigtig godt og billederne på siden er måske lidt mere forskellige, godt nok har du en meget svag ramme på for at ensarte det lidt, men synes ikke det gør tricket.

Menuen er overskuelig og lige til at finde og gå til, men den er måske lidt for klemt, den kunne godt være en smuyle højere, den virker dog som den skal ikke noget med at den fodler for hurtigt væk osv.
Igen personligt valg, jeg ville ikke centrere undermenupunkterne.

Overskrifterne står til højre, det giver et særpræget look, men det er ikke en vane for ens øje at skulle finde overskriften til højre, så det tog mig lige ldt før jeg fandt den, det kan være både godt og skidt. Altså et særpræg der kan virke og for nogen måske virke helt tosset.

Men generelt synes jeg du har lavet et rigtig godt stykke arbejde, det er nemt at gå til og lækkert at se på. Keep it up...
Avatar billede Slettet bruger
29. maj 2007 - 01:03 #2
Det blev vist til lidt mere end en lille kommentar på det design mæssige, nåh men det er nok fordi mit fokus område ligger mest der. Håber du kan bruge det til noget alligevel og undskyld stavefejlene, skal vist til at smutte i seng.
Avatar billede nicker Nybegynder
29. maj 2007 - 01:08 #3
Flot side! Fed detalje med bund og top. Men ville det være en idé, at du opbygger tekst i en div som du laver overflow: auto på, så bunden hele tiden er nederst i skærmen så man ser effekten?

Med hensyn til brugervenlighed, så har jeg aldrig selv brudt mig om drop down menuer, og ved der er mange som også anser det for irriterende. Syns ikke jeg får det rigtige overblik med en drop-down menu. Hvordan ser i andre på det herinde?
Avatar billede mortennorup Nybegynder
29. maj 2007 - 01:37 #4
Foreløbig tak for svarene!

Jeg må prøve at få strammet lidt op på den forside og samtidig sørge for, at det ikke bliver alt for kedeligt.

Mht. menuen så er jeg meget enig med dig nicker. Hvis vi tager den måde, jeg har lavet det på, så skal det f.eks. være intuitivt for brugeren, at det øverste punkt også er et link. Og det er det bare ikke for alle. Jeg smider møget ud og laver en ny - i gav mig lige det skub jeg havde brug for :)
Avatar billede superanden Nybegynder
29. maj 2007 - 18:01 #5
Min browser (IT 7) kommer med en "Done but with errors on the page og hvis jeg klikker videre ind på den får jeg på linje 102, documents.images.slide is null og not an object. Det er på startsiden.

Ellers må jeg sige at det godt nok er en flot side, med lækker grafik uden at siden bliver alt for tung, jeg synes det virker logisk at den øverste del af menuen også er et link.
Avatar billede tweak Nybegynder
29. maj 2007 - 23:02 #6
Seriøst, kort og godt. Intet mindre end helt og aldeles PERFEKT den falder lige i øjet og man har virkelig lyst til at klikke sig videre selv om emnet ikke interesserer en et hak.!! 10 ud af 10 mulige fra mig. FLOT!
Avatar billede mortennorup Nybegynder
30. maj 2007 - 13:32 #7
superanden: Det var lige noget gammelt javascript der skulle væk.

Tak for jeres pæne ord og tak for jeres tid!

Tweak, vil du ikke ligge et svar? Alle der bruger tid på at kigge, bør have del i pointene synes jeg.
Avatar billede kurdo Novice
09. juni 2007 - 12:26 #8
alt er fedt, udover menuen, den bryder jeg mig ikke om, kedelige farver.. ;D