Avatar billede nakhaii Nybegynder
28. maj 2007 - 22:01 Der er 7 kommentarer

Udarbejdelse af en flash intro

Hej Eksperter,

Er der en som er frisk på en lille opgave omkring udarbejdelsen af en flash intro til min hjemmeside?

Evt. inspiration på denne side: www.ndesign.dk

der gives 200 point - ingen kontant betaling desværre!
Avatar billede maqhem Nybegynder
28. maj 2007 - 22:04 #1
Nu vil jeg ikke skære dit håb ned om at finde én, der kan lave det, men der er to umiddelbare problemer:

1. Den er slet ikke lavet i Flash
2. At lave en sådan film vil tage flere timer. Det er der ikke mange, der gør gratid - om de så kunne få 100.000 point på eksperten :)
Avatar billede maqhem Nybegynder
28. maj 2007 - 22:05 #2
"Gratis" mente jeg selvfølgelig, ikke "gratid".
Avatar billede samohtrelhe Praktikant
28. maj 2007 - 22:24 #3
Maghem har ret det ville tage timer. Mange timer og hvis Mehrdad Niromand skulle have tid, ville du skulle have mindst 400 kr op af lommen - pr. time vel at mærke.

Maghem har dog ikke ret i at den ikke er lavet i Flash. Det er muligt at udgangspunktet har været noget helt andet, men den endelige film på nettet ER en SWF fil og bliver afspillet af shockwave flashplayer 9.
Avatar billede nakhaii Nybegynder
28. maj 2007 - 22:33 #4
Ved godt det er en større omgang - og den behøver heller ikke være lige så omfattende, bare til inspiration. Håber da at der er en venlig sjæl som bare kan nøjes med point på eksperten.dk, plus 100 % karma :)
Avatar billede samohtrelhe Praktikant
29. maj 2007 - 09:03 #5
Hmmm. Det jeg egentlig prøvede at sige til dig, er at folk der er så dygtige som Mehrdad, lige som min kone der er grafisk designer, har mere at lave end de kan nå SELV om de tager 400 kr i timen. Derfor vil de næppe have tid til at lave noget gratis for nogen de ikke engang kender. Med mindre vedkommende selvfølgelig feks. er en haj til ASP, PHP, Java eller noget andet OG er parat til at levere en tilsvarende modydelse.
Avatar billede nakhaii Nybegynder
29. maj 2007 - 09:28 #6
Ved da en del om PHP, så det kommer an på hvad der skulle laves ?
Avatar billede maqhem Nybegynder
29. maj 2007 - 10:52 #7
samohtrelhe
Jeg kan udemærket godt se, den endelige udgave er en swf-fil, men filmen er blevet importeret og har i sig selv intet med Flash selv at gøre - de har bare løst problemet med ikke at få en Windows Media Player-implementation på siden ved at benyttet swf i stede for. Nøjagtigt som YouTube, GoogleVideo og mange, mange andre har gjort det. Så jo, jeg har ret: Filmen er ikke lavet i Flash. Den er kun importeret og publisheret i Flash - den kunne for sin vis også have forblevet avi-, mpeg-, wmv- eller andet film-format, an på, hvad den oprindeligt er blevet lavet som.
Det er også ret tydeligt, for Flash er baseret på vektorgrafik, og filmen er baseret på pixelgrafik; det er meget tydeligt at se, for kvaliteten er descideret ussel. Det eneste, der er lavet i Flash, er teksterne - og de kunne nu være blevet tilføjet i et simpelt program som Windows Movie Maker, og forblevet i oprindeligt format. Jeg vil ikke mene, man kan tillade sig at sige, at filmen er blevet lavet i Flash, den har kun udnyttet to features: Tekst og no-borders, hvis man kan udtrykke det sådan.

nakhaii
Hvis du skulle bytte arbejde med én, ville jeg nok foreslå at flytte din forespørgsel til en kategori i Grafiske Opgaver under Opgaver: http://www.eksperten.dk/spm/Opgaver/Grafiske-opgaver/
Men du skal være parat til at arbejde i mindst lige så mange timer, hvis ikke flere, da 10 timers arbejde ikke rigtigt kan betale sig. Man kan jo ikke udvikle ret meget på sølle 10 timer.

Ellers held og lykke med projektet.