Avatar billede limi Nybegynder
28. maj 2007 - 17:07 Der er 8 kommentarer

inst XP fryser

hey exp

min søsters computer fryser først tænke jeg det kunne være xp den var skæv med men nu er jeg ved at geninstaller den ig den fryser konstant på 8%(driver.cab) skiven er frisk brændt ingen ram fejl (testet med mem test fra en ubuntu cd) disken er der heller ikke fejl testet med spinrite 6

HW info

cpu P3 600
MB asus med et via chipset
256 MB ram
Avatar billede peet-49 Novice
28. maj 2007 - 17:09 #1
Det kan være cd/dvd-drev ikke kan læse godt nok.
Avatar billede snowman Nybegynder
28. maj 2007 - 17:11 #2
Har du mulighed for at give den lidt mere ram?
Avatar billede limi Nybegynder
28. maj 2007 - 17:18 #3
har prøver både med et cd og et cd-rw
Avatar billede limi Nybegynder
28. maj 2007 - 17:21 #4
nope har pillet en klos på 256 ud der der fejl på den
Avatar billede valbyhus Nybegynder
28. maj 2007 - 19:30 #5
Der kan jo også være fejl på den anden? Under alle omstændigheder, snowman
har ret i at du kører med for lidt ram. Kan du ikke låne fra en anden computer?
Avatar billede snowman Nybegynder
28. maj 2007 - 19:59 #6
Hvis du skal have denne PC til at køre bare nogenlunde, så installer Win98 eller måske Win2000, såfremt du ikke kan skaffe noget mere SD Ram
Avatar billede victor-1 Nybegynder
28. maj 2007 - 23:41 #7
Windows XP kan sagtens køre med 256 MB RAM... om end lidt sløv i betrækket. Men der er ingen tvivl om, at XP vil køre hurtigere med flere RAM.

Driver.cab er en ordenlig mundfuld, som det kan tage lang tid at indlæse... har du prøvet med lidt tålmodighed?
Avatar billede peet-49 Novice
29. maj 2007 - 09:23 #8
Xp lader sig indstallere med 64Mb, så det er ikke der problemet ligger.