Avatar billede sorenh Nybegynder
28. maj 2007 - 15:58 Der er 19 kommentarer

Ingen boot

Jeg har en Medion der ikke kan boote. Når jeg tænder sker der intet på skærmen. Jeg har prøvet et andet grafikkort uden held. Den kommer ikke engan ind i bios så vidt jeg kan se men blæsere osv. kører. Hvad kan man gøre for at finde fejlen ?
Avatar billede tha_painter Nybegynder
28. maj 2007 - 16:05 #1
tryk evnt. på F2 eller Delete. Hvis det ikke virker (prøv også de andre F knapper. altså F1, F2 osv) kan jeg ikke hjælpe.
Avatar billede valbyhus Nybegynder
28. maj 2007 - 20:52 #2
Prøv at fjerne alt undtagen ram og grafikkort, så kan du se om du kan komme
ind i bios. Kan det du det, kan du stykvis sætte mere hardware til.
Kan du ikke, kan der være fejl på ram, grafikkort eller strømforsyning.
Avatar billede drgonzo Praktikant
28. maj 2007 - 22:27 #3
ram fejl resulterer som regel i en fejlkode med beep lyde. Blæsere med mere kører så det er nok ikke PSU, du har prøvet et andet gfx kort, så selve kortet er det ikke. HDD fejl ville ikke udelukke dig fra BIOS. Desværre kunne det tyde på en defekt på bundkortet. Hvis du har mulighed for det, så afprøv dine dele i en anden com. 1 del af gangen. Ram, GFX kort, hdd, psu.. virker delene er det bundkortet som skal skiftes
Avatar billede cyberspace Nybegynder
29. maj 2007 - 08:29 #4
prøv evt. at resette bios via jumper (har afhjulpet et lign problem) - Ved siden at batteri på bundkort sidder jumper, denne skal lige flyttes så den resetter og så flyttes tilbage (se evt. bundkorts mamual)
Avatar billede cyberspace Nybegynder
29. maj 2007 - 08:33 #5
er det en ny pc? - hvis ja kan problemet skyldtes at bios bliver "forvirret" over alle det nye hw der er sat i maskinen og derfor skal bios/hjernen lige nulstilles for at kunne finde ud at at starte op.

held og lykke
Avatar billede tha_painter Nybegynder
29. maj 2007 - 08:36 #6
jeg melder mig lige ud af dette spørgsmål, så jeg slipper for at modtage mails om det.
Avatar billede valbyhus Nybegynder
31. maj 2007 - 14:13 #7
Fandt du en løsning?
Avatar billede sorenh Nybegynder
01. juni 2007 - 08:17 #8
Jeg har forsøgt mig med alt ovenstående uden held. Nu har jeg fundet en kammerat der har en maskine magen til min og vil forsøge mig med den i næste uge.
Avatar billede valbyhus Nybegynder
01. juni 2007 - 12:39 #9
Held og lykke med det. I kan også se på strømforsyningen. Selv om blæseren kører,
kan en af de andre strømudgange godt fejle noget.
Avatar billede sorenh Nybegynder
01. juni 2007 - 13:47 #10
Jeg har også prøvet at skifte strømforsyning uden held.
Avatar billede valbyhus Nybegynder
01. juni 2007 - 13:53 #11
Jeg synes desværre det lyder som der bliver kald på et nyt bundkort. Surt!
Avatar billede drgonzo Praktikant
01. juni 2007 - 13:54 #12
netop
Avatar billede valbyhus Nybegynder
12. juni 2007 - 02:00 #13
Hvad ente det med? Nyt bundkort?
Avatar billede bursch Nybegynder
21. juni 2007 - 15:27 #14
Hvis den kan starte men hænger med sort skærm ved boot/bios er det sikkert CPU'en der er gået en tur.
Avatar billede bursch Nybegynder
03. juli 2007 - 10:43 #15
Hvis blæseren køre hele tiden og det ikke er normalt så er det en ramfejl, men kun sort skærm kan være både CPU og GFX.
Avatar billede drgonzo Praktikant
28. december 2007 - 13:27 #16
Hallo, hvad med noget respons??
Avatar billede sorenh Nybegynder
03. januar 2008 - 11:10 #17
Det endte med nyt bundkort.
Avatar billede drgonzo Praktikant
03. januar 2008 - 15:32 #18
så husk at få lukket her. Bed om svar fra dem der skal have point
Avatar billede sorenh Nybegynder
03. januar 2008 - 15:42 #19
Valbyhus send et svar så du kan få point