Avatar billede spottie Nybegynder
28. maj 2007 - 13:57 Der er 5 kommentarer

Hjælp til opsætning af IIS?

Goddag Eksperter

Jeg er rimelig nybegynder til IIS i Windows 2003 server og søger derfor lidt hjæl til hvordan denne sættes op sådan generelt også med hensyn til evt. DNS.

Mit domæne hedder mf.local(Kun lokalt test domain, ikke IRL domain)

Nogen der kan hjælpe til hvordan det sættes op og kan forklare lidt til, således man både kan komme ind på en "side" ved hjælp af mf.local og ww.mf.local.

Håber nogen derude vil bruge lidt tid på at hjælpe en nybegynder som mig.

Vh spottie
Avatar billede screem_brille Novice
28. maj 2007 - 14:07 #1
sålænge det er.local kan siderne KUN tilgåes fra din lan side, men dit AD domæne navn har intet med dit eksterne internet domæne navn at gøre, så du skal hos dem der administrerer dit internet domæne navn pege på din externe ip adresse, og åbne for port 80 i din router.

vil du hoste mere end en side skal du benytte dig af hostheader som angives under sites egenskaber.

vil du fra lan siden kunne tilgå både mf.locel og www.mf.local skal du i DNS manageren lave en Cname record der hedder www.mf.local og den skal pege på serverens A record.
Avatar billede spottie Nybegynder
28. maj 2007 - 14:39 #2
jamen der skal slet ikke noget som helst med eksternt at gøre, det hele er kun internt til test.

Der søger jeg hjælp til IIS opsættelse
Avatar billede screem_brille Novice
28. maj 2007 - 14:48 #3
det er bare at installere det via enten kontrolpanel og tilføj fjern programmer, eller via configure your server.
Avatar billede spottie Nybegynder
28. maj 2007 - 15:00 #4
jamen hvordan sættes det op efter installation?
Avatar billede screem_brille Novice
28. maj 2007 - 15:27 #5
det er bare at kopiere dine filer ind i IIS mappen, det kører lige efter installationen, uden man skal lave nogen ændringer