Avatar billede zero6dk Nybegynder
28. maj 2007 - 12:32 Der er 2 kommentarer

trådløst netværk mellem 3 computere

Hej

Vi har i min familie 2 bærbare pc'er og en mac og kunne godt tænke os en smart måde at dele vores filer på og en netværksprinter. Vi har trådløst netværk/internet så det burde ikke være noget problem. Spørgsmålet er bare, hvordan gør man?
Kan man sætte printeren direkte til routeren?
hvordan finder vi hinanden? osv...
Avatar billede old-faithful Praktikant
28. maj 2007 - 12:49 #1
Jeg ved ikke med Mac'en da det er en anden type computer, men med de øvrige burde i sagtens kunne "forbinde" dem indbyrdes.

Hvis du har en printer med netværksstik, går jeg ud fra at du blot kan slutte den til en af LAN-indgangene i din router. I Windows kan du så installere den ligesom du installerer andre printere (se fx http://uis.georgetown.edu/software/documentation/winxp/winxp.network.printer.html), men blot vælge at det skal være en netværksprinter og indtaste printerens IP-adresse, dvs. dens adresse på netværket.

Hvis du vil gøre en mappe tilgængelig for andre på netværket, kan du højreklikke på mappen og vælge "Egenskaber". Herefter kan du vælge at dele mappen på netværket.

Når du skal forbinde til en anden computer, skal du kende computerens navn (højre-klik på "denne computer" -> fanebladet "computernavn" ved "det fulde computernavn"). Så kan du f.eks. skrive i Internet Explorers adressebar:

  \\ComputerNavnet\

... og så trykke på ENTER. Hvis du vil ind i en delt mappe, kan du tilsvarende skrive:

  \\ComputerNavnet\NavnPåDeltMappe\

Husk at eventuelle firewalls kan komplicere sagen, så når du tester kan det være en fordel at slå dem midlertidigt fra.
Avatar billede old-faithful Praktikant
02. januar 2008 - 17:35 #2
Der sker vist ikke mere i denne tråd. Lukketid?

Se evt. http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar