Avatar billede stankey Nybegynder
27. maj 2007 - 21:32 Der er 13 kommentarer

Download af video-filer fra DR nettv!

Hej, eksperter.

Har et spørgsmål angående DR's nettv. Jeg ser ofte programmer på DR Nettv, men jeg kunne også godt tænke mig at have selve video-filerne liggende på min computer i stedet for at se dem direkte online.

Vil derfor spørge om man kan downloade video-filerne så de ligger på ens computer? Har eksperimenteret med at downloade filerne. Blandt andet har jeg været inde på http://www.dr.dk/tv/drdktv.asp hvor man kan se de direkte links til programmerne så man kan afspille dem i sin egen mediaafspiller. Har så prøvet at trykke ”gem destination som” men det er jo bare en afspilningsliste.

Men hvis man åbner afspilningslisten i en HTML-editor kan man se en specifik adresse som for eksempel kan lyde:
mms://wms.dr.dk/nas01/auto/cms/Resources/dr.dk/NETTV/DR1/2007/05/5a638a06-1608-4417-9c41-91d9d897c00b/Hold%20masken20070517.wmv

Spørgsmålet er bare om man kan udnytte denne adresse til at downloade videofilen ned på sin computer? Kan man det eller er det en anden metode man skal bruge?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
27. maj 2007 - 21:36 #1
jeg tror ikke man må..
Avatar billede Slettet bruger
27. maj 2007 - 21:40 #2
Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med hvordan man kan downloade filerne, men jeg tror såmænd godt, at man må. Jeg TROR nemlig, at begrænsningen ligger i, at man ikke må fremvise filerne offentligt, men gerne til sig selv. Det mener jeg ihvertfald. :-)
Avatar billede stankey Nybegynder
27. maj 2007 - 21:41 #3
Nej, tror jeg heller ikke. Det er da heller ikke fordi at jeg har tænkt mig at bryde deres copyright i stor stil. Det kunne bare være lærerigt at finde ud af hvordan man gør.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
27. maj 2007 - 21:50 #4
brug streamdown..
Avatar billede vejmand Juniormester
27. maj 2007 - 22:58 #5
Avatar billede gurly Praktikant
27. maj 2007 - 23:28 #6
det er den rette adresse du har fat i, du skal bare have lavet den til et link som du kan downloade fra, grunden til at den ikke bliver det her er at den bruger protokollen mms i stedet for http, du kan jo indsætte adressen i en html side
eksempelvis sådan her

<a href="mms://wms.dr.dk/nas01/auto/cms/Resources/dr.dk/NETTV/DR1/2007/05/5a638a06-1608-4417-9c41-91d9d897c00b/Hold%20masken20070517.wmv">download</a>

og så højreklikke på linket / gem destination som,
du kan også indsætte adressen i word, markere adressen og klikke oppe på "indsæt" og "hyperlink" og så indsætte adressen der også, så kan du få det til et link.

et godt program der automatis kan downloade alle wmv videoer og flash er
http://www.wmrecorder.com/
Avatar billede gurly Praktikant
27. maj 2007 - 23:36 #7
jeg kan se at det er
Hold masken torsdag, 05/17/2007 19:59
jeg kan desværre ikke downloaden den på den måde jeg beskrev her over, men jeg kan åbne adressen i win media player, og så lade programmet win media recorder optage den imens
http://www.wmrecorder.com/
Avatar billede mtj111 Novice
28. maj 2007 - 11:00 #8
Hvis problemet er at gemme en mms-stream, så kan http://sdp.ppona.com/ hjælpe!
Avatar billede cyberspace Nybegynder
30. maj 2007 - 09:12 #9
De fleste filer på drtv er det desværre ikke muligt at downloade da de på en eller anden måde er beskyttede - har afprøvet med forskellige programmer som f.eks. stream-down. men de lidt ældre arkvifiler skulle kunne hentes.
Avatar billede gurly Praktikant
31. maj 2007 - 13:35 #10
jo http://www.wmrecorder.com/  kan downloade alle filer fra DR, også deres live stream, DR bruger ikke DRM beskyttelse, som eksempelvis tv2 sputnik gør
Avatar billede stankey Nybegynder
31. maj 2007 - 18:11 #11
"De fleste filer på drtv er det desværre ikke muligt at downloade da de på en eller anden måde er beskyttede - har afprøvet med forskellige programmer som f.eks. stream-down. men de lidt ældre arkvifiler skulle kunne hentes."

Kan godt nikke genkendende til hvad du siger cyperspace. Har prøvet at downloade to forskellige programmer med stream-down, men der er ikke nogen lyd på programmerne!
Avatar billede gurly Praktikant
02. juni 2007 - 13:49 #12
jeg kan downloade ALT fra Dr med dette program
http://www.wmrecorder.com/
både deres live stream og alt fra deres arkiv
Avatar billede idani Praktikant
17. juni 2007 - 16:35 #13
Jeg har samme problem - har også behov for at gemme et enkelt program.
Har nu prøvet med wmrecorder, Capture & Steam-down.

Det eneste som vi har kunnet så til at virke - delvist er wmrecorder

Hilsen
Ida