Avatar billede j_rukov Nybegynder
27. maj 2007 - 20:46 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Lenovo eller Dell?

Hej eksperter

Jeg står og skal til at anskaffe mig en bærbar. Den skal primært bruges til office programmer og en dvd i ny og skal kunne køre Vista. De vigtigste kriterier for mig er derfor mobilitet, stabilitet og batterilevetid. Derudover vil jeg gerne have en 14" widescreen skærm.

Umiddelbart hælder jeg mest til en Thinkpad T61, som skulle komme på gaden meget snart, og som i modsætning til de andre laptops i T-serien kommer med min drømmeskærm, men har dog hørt, at den skulle have en enormt lav batteri levetid. Er det rigtigt?

Ellers overvejer jeg en Dell d620. Hvilke kriterier skal man så her være mest opmærksom på, når man konfigurerer den, for at optimere batterilevetiden.

Tak for jeres råd.

Rukov
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
27. maj 2007 - 21:03 #1
Jeg kan kun andbefale t61.Og man kan købe fler celler batterier, el. flere batterier.
DU vil kunne ha den i mere end 10 år.+ den er ret støj svag, og vejer sikkert mindre end end Dell.
Jeg har også arbejdet på t20 og t 40 (et el andet..)
og har været fuldt tilfreds.O)
Feks. at skifte harddisk på den, er super nemt.
Men hvis en Ibm/lenovo , så den nye zepto(den dyreste), det er for vild..O)
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
27. maj 2007 - 21:04 #2
^hvis ikke selvfølig..dooh..O)
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. maj 2007 - 23:22 #3
"skal kunne køre Vista"

Hvilken Vista version snakker vi om her?
Avatar billede j_rukov Nybegynder
27. maj 2007 - 23:51 #4
Det bliver nok en engelsk business udgave, men jeg regner med at vente et års tid inden jeg opgraderer for at slippe for diverse bugs. Har det da indflydelse på batteriets varighed?