Avatar billede skcvg Nybegynder
27. maj 2007 - 17:35 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvilke CMS bør man vælge? (xoops, joomla, osv)

Jeg tænker primært på:

1) Er installationen af CMS'en nem ? (set fra udvikleren)
2) Er det nemt for brugeren at sætte siderne op ?
3) Er det nemt at udbygge CMS'en med nye moduler og specifikke ønsker (igen set fra udvikleren)

/S
Avatar billede bufferzone Praktikant
27. maj 2007 - 17:39 #1
Jeg synes du mangler en meget væsentlig faktor.

ER løsningen søgemaskine venlig og giver mulighed for optimering til søgemaskinerne
Avatar billede skcvg Nybegynder
27. maj 2007 - 17:50 #2
Ok - :-)

Jeg tænker primært på:

1) Er installationen af CMS'en nem ? (set fra udvikleren)
2) Er det nemt for brugeren at sætte siderne op ?
3) Er det nemt at udbygge CMS'en med nye moduler og specifikke ønsker (igen set fra udvikleren)
4)ER løsningen søgemaskine venlig og giver mulighed for optimering til søgemaskinerne?
Avatar billede old-faithful Praktikant
27. maj 2007 - 19:55 #3
Jeg bruger selv Joomla og er meget tilfreds med det system.

Jeg synes ikke at Joomla er voldsomt vanskeligt at installere, og når man lige har lært det grundlæggende,  det meget let at bruge. Om opsætning af Joomla kan du evt. læse min artikel her (5 point): http://www.eksperten.dk/artikler/983

Jeg kan anbefale at du læser en tutorial/guide eller to for lige at få en grundlæggende viden om hvordan systemet virker.

Når systemet er sat op, er det let at lave sider. En fordel ved Joomla er også at der findes en masse udvidelsesmoduler til det (se f.eks. www.onestopjoomla.com).

Løsningen er vel ikke umiddelbart så søgemaskinevenlig, men det kan ordnes i CMS
ets indstillinger.
Avatar billede black-eye Nybegynder
27. maj 2007 - 21:14 #4
Der er også et system der hedder PHP-nuke det er også et rigtig godt system...
Der findes også et hav af udvidelses modules og skins...
Ved ikke om det er søgemaskine venlig...
Men her har du et link http://www.phpnuke.org/
Avatar billede skcvg Nybegynder
17. juli 2007 - 11:07 #5
.
Avatar billede old-faithful Praktikant
17. juli 2007 - 13:08 #6
Hvad blev løsningen?
Avatar billede bauerdata Nybegynder
14. januar 2008 - 19:52 #7