Avatar billede albi Nybegynder
26. maj 2007 - 21:33 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

www.musiksmag.dk - vurdering

Hej,

jeg har lige åbnet siden www.musiksmag.dk og vil gerne høre, hvad i synes om den: design, brugervenlighed, generelt.

Skriv hvad i synes!
Avatar billede zero6dk Nybegynder
26. maj 2007 - 21:45 #1
Bruger venligheden er helt i top, men tror jeg vil kunne lave et design der var pænere på 1 time eller 2... 4 grønne farver uden nogen form for gradienter og med 1 px borders holder ikke...
Avatar billede enya Nybegynder
26. maj 2007 - 22:09 #2
Har ikke forstand på programmering ol. - så jeg nøjes med mit umiddelbare indtryk som "alm. internet-surfer"...
Synes ikke designet signalerer, at det (som jeg ser det) er en ungdomsside. Lysegrønt korsstingbroderi passer bedre til en "pensionist-side" el.lign. Brugervenligheden synes jeg er OK.
Avatar billede albi Nybegynder
26. maj 2007 - 22:24 #3
Tak for kommentarerne... Jeg er godt klar over at designet ikke lige frem er en prisvinder :) og der vil helt klart blive arbejdet videre med det!
Avatar billede enya Nybegynder
26. maj 2007 - 22:29 #4
Velbekomme - og held og lykke med siden :-)
Avatar billede zero6dk Nybegynder
27. maj 2007 - 00:19 #5
Kedede mig og fik den idé at se hvor langt jeg egentlig kunne nå på et par timer... her er resultatet efter 1,5 time:
http://www.zero6.dk/clients/musiksmag/musiksmag.jpg

Brug det, eller la' vær....
Avatar billede maqhem Nybegynder
27. maj 2007 - 11:05 #6
Når jeg kommer ind på siden tænker jeg ikke umiddelbart musik. Jeg tænker naturbilleder eller sådan noget. Grønne nuancer er ikke musikkens farver, så skal du over og have blandet noget sølvfarvet ind i det. Præcis som zero6dk har gjort det, hvilket jeg synes er et flot design. Bevars, hans baggrund kunne nok blive bedre, men det er en smagssag.

Derudover kunne du helt sikkert proppe noget menu-værk over under log-in-delen også, så det ikke virker så tomt derovre.
Derudover synes jeg også, man burde komme ind på en side med "Glemt password?", når man trykker på Login, hvis oplysningerne ikke stemte overnes. Det gør man ikke, man sendes bare videre til forsiden. Desuden bør du også have en "Glem password?" i din log-in-del, og sørge for, at man forbliver på den side, man var på, når man logger ind, og ikke bare sendes videre til forsiden.
Det kunne også være fint med en lille feature, som hvis man skrev en brugernavn og trykkede "Opret Profil", at den så overførte brugernavnet til formen, og at du tilføjede en Confirm til passwordet.

Og så undrer jeg mig lidt over, hvorfor der i toppen står følgende efter klik på Udenlandsk musik:

Forside :: Forum :: Udenlandsk m...

Der er altså rigeligt med plads til at kunne skrive "Udenlandsk musik" i stedet for at korte det af.

Når man vil oprette en ny bruger kommer man ind på en side, hvor der for det første mangler en border rundt om venstre sidemenu, og for det andet er venstre sidemenu helt tom. Må man ikke kunne navigere derfra da? Det undrer jeg mig lidt over.

Generelt bør du nok også gøre baggrundsfarven i dine text-forms en anden end baggrunden selv. De falder for meget i synes jeg.

Jeg kan også se, at der i mailen for aktivering af mailen står:

Er brugeren ikke aktiveret inden 30 dage vil den blive slettet.

Dette bør nok lige være på siden, hvor brugeren er blevet oprettet også.

Når man er logget ind ser jeg også ude til højre, at mit "maqhem" er meget stort. Skriften bør nok gøres en anelse minde, og Log af-knappen bør ikke stå på to linjer. Det giver et indtryk af, at der ikke er plads nok på siden, og det er der altså.

Jeg klikkede lidt rundt, endte på forsiden og så da et link, der hed "Liderlig Lørdag!". Ja okay, underligt navn, så jeg klikkede for at se, hvad det var for noget. Fint nok, det var en meget lille artikel om en "Liderlig Lørdag-fest". Så så jeg det hér lille F+. Der var ingen tekst under og ingen alt-tekst dukkede frem ved rollover, så jeg klikkede, og først da så jeg, det var favoritter - hvor der er fejl på vestre sidemenu igen. Det bør du også lige gøre klart for brugeren inden klikket.
Jeg kan så også lige tilføje, at da jeg trykkede på den igen, kom den frem med teksten:

Siden findes ikke eller der er fejl på den!

Burde jeg ikke blive sendt til siden Liderlig Fredag?

Det danner også uligevægt, når venstre- og højremenuen ikke er lige brede.

Det må være hvad jeg havde herfra. Jeg håber ikke, det var for stor en mundfuld - det var ment på en god måde det hele :)
Avatar billede albi Nybegynder
27. maj 2007 - 11:57 #7
Zero6: Tak for dit forslag til et design, det vil nok ikke blive kopieret - men helt sikkert brugt som inspiration.

maqhem: Tak for din meget konstruktive kommentar! Nogle af de ting du nævner er ting jeg allerede arbejder med, som "glemt password" og confirm password når man opretter en bruger (begge dele blev lavet i går og er lige blevet lagt på siden). At komme tilbage til den side man var på, da man loggede ind er også noget jeg er igang med at lave...

At den ikke gik til "liderlig fredag" fra favoritter var også en fejl som nu er rettet :)... Resten er helt klart noget jeg vil tænke over!
Avatar billede maqhem Nybegynder
27. maj 2007 - 12:18 #8
Ellers synes jeg, din side faktisk er fin. Der er dog lige et par ting, jeg undrer mig lidt over:

1. Du har lavet dit logo som en swf-applikation i Flash. Hvorfor er det ikke et billede?

2. Helt nede i bunden til højre for datoen for sidste opdatering er en lille pil. Hvad laver den da der?

3. På min profil kan jeg åbne et word-dokument og et excel-ark. Hvad skal jeg bruge dem til?

4. Mit tomme profilbillede minder meget om et nøglehul. Er det meningen, eller skal det ligne en mand?

Og hav nu en supergod dag :)
Avatar billede maqhem Nybegynder
01. juni 2007 - 09:07 #9
Hov, hov, hvad er nu det for noget? Jeg har lige fået en mail med følgende:

Din bruger:
maqhem
Har ikke været logget på i over 200 dage.
Hvis du ikke logger på inden 10 dage vil brugeren blive slettet!

Fro det første er det grammatisk forkert med et udråbstegn i sidste sætning, men det er så hvad det er. For det andet har jeg ikke engang haft min bruger i uge, og så påstår den, jeg har været offline i 200 dage. Det er da en brøler, så det gør noget. Se lige på det.

Og så smider jeg lige et svar, så spørgsmålet kan lukkes.
Avatar billede maqhem Nybegynder
01. juni 2007 - 09:08 #10
Flot af mig at omtale din grammatik, når jeg slev laver stavefejl, ikke sant? ;)