Avatar billede kaa4ever Nybegynder
26. maj 2007 - 21:29 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Ny processor. AMD eller intel

Tænker lidt på at skifte min processor, idet jeg gerne vil have en Dual Core. Men så er spørgsmålet bare hvilken.?
Havde tænkt på enten en Athlon 4600+ eller en Core 2 Duo E6300.
Men ved ik lige hvad der er bedst, har læst en del om det, og hva jeg lige kan se, er at Athlonen kører bedre div. programmer, mens intel er bedre i spil.
Idet jeg spiller BF2 en del, er det klart der vægten skal ligges, så derfor hælder jeg mest til E6300.

Men ville lige høre om der var nogle kommentare el. lign?
Avatar billede boxer Nybegynder
26. maj 2007 - 21:49 #1
Jeg tvivler på det vil gøre den store forskel.
Det primære i spil er grafikkortet.
Avatar billede egr_sli Nybegynder
26. maj 2007 - 22:50 #2
Intel har virkelig fat i den lange ende med deres Core duo 2 CPU'er !
Jeg har selv en e6600 til trods for at jeg har haft AMD altid, men jeg er meget tilfreds med min intel :P

Jeg ville klart tage E6300, men hvis du kan, ville jeg anbefale at vente ca. 3 uger, da der ifølge rygterne kommer nogle massive prisfald på Intels CPU'er omkring d. 21. juni.
Avatar billede kaa4ever Nybegynder
26. maj 2007 - 23:00 #3
Ja sys os jeg ku forstå at intel var lidt "foran" i tiden.
Men tror desværre ik jeg ka vente, idet jeg ska aflevere mit gamle bundkort med processor på mandag.
Ka man egentligt mærke forskel på Dual Core og en alm. AMD 64?
Altså mener, er der mærkbar forskel?
Avatar billede egr_sli Nybegynder
27. maj 2007 - 13:00 #4
svært at sige tror jeg, da de to forskellige CPU'er bliver understøttet af nogle forskellige chipsets på bundkortet, og så er der flere variable..

Men i følge de test man kan finde på nettet er Intels core duo nok hurtigere end en AMD x2 i samme prisklasse.
Avatar billede drgonzo Praktikant
27. maj 2007 - 17:52 #5
22 juli er datoen for intels prisnedsættelser, der kommer samtidigt nye CPU

http://www.hkepc.com/bbs/itnews.php?tid=789466&starttime=0&endtime=0

Køber du nu ville jeg dog tage E6320 med de fulde 4mb cache.

Sammenlign forskellige CPU i forskellige tests her
http://www23.tomshardware.com/cpu.html

Men du skal klart købe core2duo den yder bedre og har et OC potentiale der ligger langt over AMD CPU´en
Avatar billede kaa4ever Nybegynder
28. maj 2007 - 15:28 #6
Desværre blir jeg nødt til at købe nu, idet jeg ska sende mit gamle bundkort i morgen, og ka sq ik leve uden computer i 1 månede :) Men så kan jeg altid opgradere.
Så valget blev E6320, så nu ka jeg bare glæde mig til i næste uge :)

Tak for hjælpen. Point?
Avatar billede drgonzo Praktikant
28. maj 2007 - 18:12 #7
i tilfælde af du synes jeg skal have nogle point :)