Avatar billede hattori-hanzo Nybegynder
26. maj 2007 - 20:55 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

svideo virker ikke

Hej Eksperter

Jeg har et geforce 7800 gs med tvout. Jeg vil gerne forbinde det til mit funai tv som har 2 scart stik og 3 stik foran på skærmen, en rød hvid og gul.
Jeg har anskaffet mig et svideo kabel som jeg har sat i mit grafikkort og over i et scartstik med en svideo stik, en gul input knap og en sort knap.

Jeg bruger vista ultimativ og siger at jeg skal bruge to skærme det får jeg men min computerskærm på mit tv er sort/hvid eller meget mørgerød. Hvordan får man farver over på tv'et så jeg det virker. jeg har prøvet at skifte til pal B uden at det virkede.

Min kæreste har en bærbar og har med samme stik og kabler fået farve på det samme tv fra hendes computer, men kan ikke få det til at virke met min

Håber at der er en løsning. Da vi gerne ville se et par dvd film i aften :)
Avatar billede old-faithful Praktikant
26. maj 2007 - 22:44 #1
Mørkerød har jeg aldrig selv oplevet, men det er min erfaring at manglende farver på TV-out/S-video som regel kan afhjælpes ved én af flg. løsninger (prøv i den nævnte rækkefølge; erfaringsmæssigt er det som regel nr. 1 eller nr. 5 der virker):

    1) Sørg for at videoformatet er sat til »PAL B/G« (NTSC skal ikke bruges!) -> Det har du prøvet så gå videre til næste trin ;-)

    2) Hvis dit TV har mere end en SCART-indgang, så prøv også de andre.

    3) Hvis dit TV kan indstilles til S-video, så prøv det. Hvis TV'et har et S-videostik, så prøv det.

    4) Har du opdateret drivers til kortet for nylig? Hvis du lige har opdateret og du herefter får
    sort-hvid, kan du prøve at gå tilbage til den ældre udgave. Omvendt er det i nogle tilfælde en
    mulighed, at prøve at opdatere sit driversoftware.

    5) Køb et såkaldt »ColorFix«-led (også kaldt "composite converter"), der kan købes f.eks. her:
          - http://www.eksperten.dk/priser/cables/cables-vis.asp?Kode=L000382
          - http://www.av-connection.dk/?PGr=380&ML1=1

Din kærestes bærbare kan godt virke "bedre" blot fordi hun har et andet grafikkort. Det kan således være at dit grafikkort skal bruge colorfix mens hendes ikke skal.

// Old-Faithful™
Avatar billede hattori-hanzo Nybegynder
28. maj 2007 - 10:07 #2
Efter megen roden rundt og prøvet alt mellem himmel og jord fik jeg farve på tv'et. men når jeg hev mapper, mediaplayer over på tv skærmen blev den gradvist mere grå jo mere jeg hev over. men når jeg åbnede mediaplayer helt så den fyldte hele skærmen kom farven igen. meget mærkeligt men jeg vil gerne give points til dit svar. takker for hjælpen
Avatar billede old-faithful Praktikant
28. maj 2007 - 12:38 #3
Ok, så lægger jeg hermed et svar.

Godt du fik det til at virke, selv om jeg aldrig har hørt om en skærm der bliver grå når man flytter filer :-P