Avatar billede elmore Nybegynder
26. maj 2007 - 15:56 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Spille PC - købe samlet eller samle selv ?

Jeg står overfor at skulle købe en PC til at spille de nyeste first person shooters og online spil (fx STALKER og Lord of the rings online).

Jeg har kig på et par samlede systemer hos bl.a. SHG. Men får jeg nok - og det rigtige - hardware for pengene her. Ellers skal jeg selv samle mit nye system ? Jeg har tidligere selv samlet, men har ikke rigtig fulgt med på hardwarefronten de sidste 3 år :-)

Send gerne links til samlede systemer eller foreslag til hvilke dele jeg bør indkøbe til min kommende spille PC. Mit budget er omkring 7.500 - 8000 kr (ecxl. skærm).
Avatar billede egr_sli Nybegynder
26. maj 2007 - 16:10 #1
du vil højst sandsynlig altid spare penge på at samle selv + du ved præcis hvad det er der kommer i din computer.

Der er en del sider som tilbyder samlede systemer, som egenlig er ret billige, men hvor der tit er lavkvalitets ram, kabinet eller PSU.

du skal også tænke på at fx shg også skal have løn for at samle pc'en (og evt. installere windows) og dette er udgifter du sparer ved at samle selv.
Avatar billede egr_sli Nybegynder
26. maj 2007 - 16:13 #2
hvis du har mod på det, er der ofte mange penge at spare ved at købe i Tyskland!
Der er mange der er bange for at de mister garantien, og det kan jeg godt forstå, men jeg fik/købte et EVGA 680i bundkort som var defekt da jeg fik det, og der gik ca. 10 dage fra jeg sendte det retur, til jeg havde et splinternyt!

Leveringstiden og leveringspriser er efterhånden også ret gode.
20 euro (150 kr.) for levering, og det tager ca. 4-7 dage.
Avatar billede elmore Nybegynder
26. maj 2007 - 17:34 #3
egr sli: har du nogle links til tyske netbutikker som du kan anbefale ?
Avatar billede egr_sli Nybegynder
26. maj 2007 - 22:34 #4
hmm ja, først en nogle gode "prissammenligning-sider" på tysk:

www.heise.de (søg i venstre side)
www.idealo.de

De sider jeg har købt ting fra har været:
www.alternate.dk
www.computer-versand.de
www.norskit.com (siden er tysk alligevel)
www.hoh.de

men der er mange andre der også er gode!

Bare for at komme med et eksempel på besparelserne kan man tage et geforce 8800 GTS grafikkort med 640 mb ram.
I Tyskland koster det 2500 kr: http://www.alternate.de//html/product/details.html?artno=JBXQGA&artno=JBXQGA&

og i Danmark koster det 3000:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=307747
Avatar billede egr_sli Nybegynder
26. maj 2007 - 22:38 #5
og en anden fordel ved tyskland er det store udvalg i forhold til lille DK...
Se bare det her fx: http://www.alternate.de/html/productDetails.html?artno=JAXKGB

Mens desværre steg momsen i tyskland desværre her i 2007 fra 16-17% til 21% Så vidt jeg husker..