Avatar billede thedustyboy Novice
26. maj 2007 - 14:20 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Ang. Extern HDD med netkort.

Hejsa.

Jeg har hørt at man kan få fat i externe HDD men som har eget netkort. Dvs. at man kan sætte disken på nettet og derved tilg¨å den via nettet.

F.eks. have den stående med filer, billeder m.m. hjemme hos mig selv og tilgå den via nette fra min arbejdsplads, venner familie kollegaere m.m.

Er der nogle som har nogle erfaringer med dette - gode og dårlige ?
Hvor kan man finde disse henne af ?
Hedder de noget spcielt ?
Hvad er ca. priserne ??

Mange hilsner
TheDustyBoy
Avatar billede t-bee Novice
26. maj 2007 - 23:54 #1
Det hedder en NAS disk (Network Attached Storage) men bliver også kaldt LAN box. Det kunne f.eks. være sådan en her:
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=2090533
Men der er meget atvælge mellem, og man kan sagtens finde dem billigere.
Avatar billede thedustyboy Novice
27. maj 2007 - 10:11 #2
Hej T-bee.

Har du nogle dårlige / gode erfaringer med sådanne bokse ??

Mange hilsner
TheDustyBoy
Avatar billede t-bee Novice
27. maj 2007 - 11:17 #3
Der er nogle af dem, der ikke kan have brugere med forskellige tilladelser. Det er rart at kunne give, så man kan bestemme hvad folk kan se/ikke se.
Generelt mener jeg at have hørt meget godt om Synology, men du kan jo gå ind på de forskellige producenters hjemmesider og læse om dem, eller spørg i en butik der sælger sådan nogle.
Avatar billede thedustyboy Novice
27. maj 2007 - 12:42 #4
Hej T-bee.

Tak for tilbagemeldingen, vil dog lige holde spørgsmålet åbent lidt endnu, og håbe at andre melder ind med noget på dette her.

Men indtil videre takker.

Andre som har gode / dårlige erfaringer - prøvet på deres "egen krop" ;-))) ???

Mange hilsner
TheDustyBoy.
Avatar billede netpxg Nybegynder
13. juni 2007 - 22:19 #5
Har haft tre bokse fra Argosy af typen 363N, kan på det stærkeste fraråde den.
Den første blev leveret med defekt netværk, de to andre døde efter et par måneder.
Avatar billede thedustyboy Novice
07. august 2007 - 08:40 #6
Hej igen.

Inden jeg lukker dette spørgsmål, vil jeg godt hører om der skulle være andre som har kommentarer eller ideer til dette spørgsmål.

Mange hilsner
TheDustyBoy.
Avatar billede t-bee Novice
07. august 2007 - 09:10 #7
Jeg købte selv en NAS disk for noget tid siden, det var en D-Link, jeg har visse forbehold for denne producent, men den var billig og lader til at fungere ganske OK.
Avatar billede thedustyboy Novice
07. august 2007 - 13:30 #8
Hej t-bee.

Har du et link, hvor man kan se den du har købt ?

Og havd gav du for den ??

Mange hilsner
TheDustyBoy.
Avatar billede t-bee Novice
07. august 2007 - 13:40 #9
Det var en DNS-323 (søg efter den på f.eks. computercity.dk), når nu jeg tænker over det, så var grunden til den var billig, at jeg havde et tilgodebevis:) Samtidigt er der prigaranti hos Computercity, og de havde den til 1800.- hos shg.dk (de har jo også en fysisk butik, så prisgarantien er dækkende!)
Den kan tage 2 SATA diske