Avatar billede bjornhart Nybegynder
26. maj 2007 - 13:58 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

mobil webside vises forkert

Hej

Da der ikke er nogen direkte kategori til programmering til mobil telefoner prøver jeg her. Problemet er at jeg har lavet en hjemmeside til mobiltelefon vha. Microsoft Mobile Internet Toolkit. Når jeg tester siden med min samsung e730 og diverse andre mobiler, så vises siden korrekt, men når jeg tester den med nokia's n73 så virker det som om at tagget <br> ignoreres i dens browser og felter samt tekst kommer dermed ikke til at stå rigtigt i forhold til hinanden.

Er der nogen der ved hvorfor denne forskel opstår, evt. henvise til sider som er dedikeret til udvikling vha. Microsoft Mobile Internet Toolkit.
Avatar billede a1a1 Novice
26. maj 2007 - 19:16 #1
du skal nok bruge <br /> (lukke dine tags)

prøv ;o)

Nokia (symbion) kører vist kun med xhtml (kræver at du lukker dine tags).

Jeg har selv en HTC den "æder" stort set alt (også alm. websites)

;o)
Avatar billede a1a1 Novice
26. maj 2007 - 19:17 #2
(men HTC kører jo også windows og en "mini" IE)
Avatar billede bjornhart Nybegynder
27. maj 2007 - 00:58 #3
Det er meget muligt at det har noget at gøre med at lukke mine tags. Desværre har jeg ikke direkte mulighed for at lukke <br> tags'ene da jeg bruge breakafter propertyen på f.eks. mobile.label controllen. Frameworket omsætter automatisk det til <br> uden lukke symbol.

Er der nogen måde hvorpå man kan få frameworket til at spytte xhtml ud? Altså lukke alle tags
Avatar billede bjornhart Nybegynder
24. november 2011 - 08:43 #4
lukker